• halgatyó
    #9
    Első pillantásra jónak tűnik az ötlet, DE...
    Csak a fizetős utakhoz képest. Egyetlen előnye, hogy benzintakarékosságra ösztönöz. Több előnyét nem látom.

    Volna viszont inflációgerjesztő hatása, ui. a szállítás ma már hozzátartozik az életünkhöz. A munkamegosztáson és specializáción alapuló termelés "alternatívája" (naggyon idézőjelbe!) a kora-középkorra és az előtt jellemző önellátó kisparaszti gazdaságokra alapuló társadalom-gazdaság. Az ezzel együttjáró életszínvonallal együtt!
    A mai, igen precizen kivitelezett, igen sok alkatrészből álló termékeket nem lehet máshogyan előállítani, csak erős specializációval, ami ma már kontinens-szintű. Ez jelentős szállítási szükséglettel jár együtt, és a közlekedés-szállítás állandó gyalázása és alázása meg fejése és tiprása semmi jóra nem vezet!
    Ennek a munkamegosztáson alapuló társadalom-gazdaságnak az alternatíváját a zöldek sem tudták eddig BEMUTATNI (ordítozni, azt igen...)

    Másik probléma a szándékosan magasan tartott üzemanyag árakkal az, hogy ez egy MESTERSÉGES, durva beavatkozás a piac működésébe, ami mostanság ugyebár nem "EU-konform", meg különben is aki a piac istenét megsérti, az sok éves irgum-burgumot kap áám!
    Ha mégis beavatkozunk a piac ,űködésébe, akkor az üzemanyag áramalésnél 100szor fontosabb megoldandó kérdésekkel kellene kezdeni (szegénység, hajléktalanság, ember-ember közti különbségek, bűnözés, lenyúlások, off-shore cégek, hazug visszaélések a legszentebb elvekkel, úgymint szabadság, egyenlkőség, testvériség, szolidaritás, irtózatos fos-sajtó megrendszabályozása.... sorolhatnám még sokáig azokat a moslékokat amiket a háttérhatalom az utóbbi pár évtizedben zúdított a nyakunkba)
    Vagyis ahhoz, hogy ezt a beavatkozást megtegyük, először tisztába kell tenni a piac szerepét a társadalom-gazdaság működési rendjén belül. Erre (sajnos) még várhatunk.