1) Igaz, hogy a zenészek csak elöl vannak - bár ez sincs mindig így, hallgass csak meg egy oratóriumot egy templomban előadva. Ám a hangok visszaverődnek a falakról, ráadásul a terem méretétől függő késleltetéssel, amit a sztereó hang nem tud teljesen visszaadni (max. a műfejes felvétel).
2) Nemcsak a fejünk apró mozgatásával észleljük, hogy valami elöl vagy hátul van. (A fej apró mozgatása inkább arra szolgál, hogy figyelemmel kísérjük a zenét, ezért is szokás élő embert használni a műfej helyett.) A fülkagylő alakja miatt ui. nem egyformán halljuk az elölről és hátulról érkező hangokat, plusz a visszaverődés is segít, hiszen a hátulról érkező hang elölről verődik vissza és ezt megint csak a fülkagyló alakja miatt észleljük.
Abban egyetértek veled, hogy komoly zenehallgatáshoz sztereó fülhallgató vagy hangszóró kell, a több csatorna csak szemfényvesztés. Ennek oka leginkább az, hogy a felvételek eleve sztereóban készülnek ill. úgy keverik őket. Játékoknál vagy filmeknél lehet értelme a több hangszórót tartalmazó fülhallgatónak, mert ha elég nagy a kagyló, akkor érvényesül az, hogy az egyes hangszórókat kicsit más irányból halljuk. De akkor már inkább az 5-6-x csatornás hangszórórendszert választanám, szerencsére nem szoktam játszani.