• robertone
    #8
    Ez Magyarországon inkább igaz, mert nincs akkora piac, de arról ne feledkezzünk meg, hogy még itthon sem veszteséges a lemezkiadók többsége. Amikor ők veszteségekről siránkoznak, az alatt csökkenő nyereséget kell érteni.

    De valóban, egy előadó a koncertekből éljen, ez így helyes és a világ szerencsére megint erre tart.
    Akik csak a pénzt látták a zenében azok pedig most nagyon idegesek, összedől a jól felépített hazugságuk.

    Mert miért is lenne olyan sikeres egy olcsó (és igénytelen) alapanyagra sorozatgyártott cucc, ami a munkadíjak, jogdíjak és szállítási költségek után is párszáz forint bekerülési költséget bír kóstálni ellenben pár ezerért adják???

    Ja igen, reklámköltség is van rajta, mert az utóbbi évtizedekben "legyártottak" egy sor mondvacsinált, percekig futtatott értéktelen előadót amelyek végtermékei csak a reklám miatt lettek eladhatóak, erre építettek iparágat és ma már azokat az értékes zenéket sem lehet reklám nélkül eladni a piac telítettsége miatt, amelyek színvonaluk miatt régebben magukat adták volna el (meg a kiadó többi termékét).

    Ja igen, meg fenn kell tartani az irodákat és a bennük dolgozó sok-sok "szakembert" akik idáig juttatták a zenei életet.

    Annyit harácsoltak össze ezek a cégek az elmúlt évtizedekben, amennyiből már nyugodtan lehetett a piac feltételeit is diktálni és most sértődötten veszik tudomásul, hogy a piac és a fogyasztók visszadiktálnak.
    Pedig már egész jól ment a bolt, már a fogyasztók teljesen ki voltak nekik szolgáltatva és akkor a rohadék technikai fejlődés miatt most el kell kezdeni megint alkalmazkodni és gondolkodni és piaci versenyt vívni és igényeket kiszolgálni.
    Ez annyira sértő, hogy beperelik a fogyasztókat. Legszívesebben megsemmisítenék azokat, akik nem úgy gondolkodnak a piacról, ahogy ők szeretnék.

    Én csak remélni tudom, hogy ezek a monopóliumok sorban bedőlnek, az igazi zenészek remekül megvannak nélkülük, a többiekért meg nem fogok sokat sírni.