• Alvarez999
    #119
    Igazad van.

    Szerintem mégis az a legnagyobb gond, hogy a reaktor nem képes elég magas hőmérsékletre hevíteni a hajtóanyagot. Egy erőműnél ez nem probléma, nem befolyásolja lényegesen a hatásfokot az, hogy több anyagot kell keringtetni, hiszen zárt körről van szó. A rakétánál viszont nem mindegy, milyen hőmérsékletre hevítik fel a hajtóanyagot, mert hát csak egyszer használják fel.

    "Utána nekiállok akkor egy ilyen bolygóközi űrhajózással foglalkozónak, ha erre van igény."

    De még mennyire, hogy van igény!

    NEXUS6:
    "az egész NTR hajtómű konstrukciója szélsőségesen magas hőmérsékleti és nyomás viszonyokra lett kitalálva, egy baleset esetén sem valószínű, hogy a légkörbe belépve nagy területen szétszóródva semmisülne meg, ami nagy területen jelentkező sugárszennyeződést jelenthetne."

    Csak hát nemigen lehet előre eldönteni, hogy egy balesetnél lakatlan területre zuhanjon le. Elképzelni is rossz, mi történnék, ha egy város központjába csapódna be, ez több évtizedre elkaszálná a nukleáris meghajtás további alkalmazását. Márpedig a baleseteket nem lehet egyszer s mindenkorra kizárni.