• szlovákiai hun
    #121
    1000-el olvasni, beszarás!!!!!!!

    JÓT TETT A KALÓZKODÁS A SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKPIACNAK 2009. 02. 17.


    A számítógépes játékok kalózkodása bizonyos tekintetben jót tett a PC-s játékiparnak, mert megerősítette a piacot - jelentette ki egy interjúban Randy Stude, a nagy hardver és szoftvergyártókat egyesítő PC Gaming Alliance igazgatója.

    A számítógépes játékok történetében sok olyan példát hozhatunk fel, amikor kis, ismeretlen cégeknek sokat használt a játékok elterjedésében nagy szerepet játszó kalózkodás, mert így kialakíthatták piacukat későbbi címeikhez. "Ne értsenek félre, nem reklámozom a kalózkodást" - mondta Stude, a PC Gaming Alliance a Big Download című honlapnak adott nyilatkozatában.

    Ugyanakkor az olyan - manapság világhírű - címek, mint a Quake, Doom, Starcraft, Counter-Strike, vagy a Half-Life fejlesztőcégei messze nem érhették volna el, hogy játékaik olyan hatalmas elismertségre tegyenek szert, ha nem létezik egy olyan hálózat, amelyik nyíltan és ingyenesen megosztja játékaikat. Márpedig szerinte ezek azok a cégek, amelyek a játékipart napjainkban meghatározzák - fejtegette.

    "Az én legelső játékélményem, amelyet egy belső nézetes lövöldözős játékkal szereztem, a Doom volt és nem fizettem érte" - közölte Stude. Hozzátette: "a gyártója azóta óriási elismertségre tett szert, játékaival hatalmas pénzeket keresett, és ezt annak köszönheti, hogy üzleti modelljét az eleinte szabadon megosztott játékokra építette" (A legelső Doom és Quake korai verzió ugyanis ingyenesek voltak.)

    A 2008-ban alakult PC Gaming Alliance egy olyan nonprofit szervezet, amely a számítógépes játékipar fejlődését szorgalmazza, oly módon, hogy adatokat, információkat gyűjt és publikál a piacról, illetve a fejlesztőcégekről. Olyan nagynevű hardvert és szoftvert gyártó és kiadó cégek a tagjai, mint a Microsoft, a Logitech, az Nvidia, az Epic Games és az Activision. Többek között nyílt fórumot biztosít a PC-s játékiparban részt vevő cégek számára, hogy azok egymással kooperálva megoldásokat dolgozzanak ki a mostanában egyébként nem túl nyereséges játékszoftver piac számára. Randy Stude, aki jelenleg a cég igazgatója, 12 évig az Intelnek dolgozott.

    MTI