• Komolytalan
    #17
    Na ja, csak itt jön az elterjedtség, pláne ha nem csak az otthoni gépeket nézed: Flash 90+%, Java 10-20%, Silverlight 1%.
    Egyébként amikor a flash még a macromediáé volt, már akkor is volt director (shockwave) plugin a böngészőkbe, amiben frankó 3D-t lehetett csinálni, sőt volt benne gyári fizikai motor, stb. Készültek is rá játékok, teljesen ugyanúgy néztek ki mint egy PCs játék (directx-et, opengl-et használt), csak éppen volt vagy 1% az elterjetdsége. Így ment a levesbe, ahogy a browser beli java, illetve a silverlight is megy jelenleg. Persze, lehet hogy ezek is elterjednek (bár a javanak már volt erre vagy 1 évtizede, aztán csak nem sikerült), de mire elterjednek lehet böngésző se lesz már. Sokkal nagyobb a realitása annak, hogy a flash plugin fejlődik annyit, hogy rendes sebességű 3D-t lehesset rajta csinálni. Flash 3D sebességben jelenleg ez a csúcs:
    http://alternativaplatform.com/en/alternativa3d/
    Ez nem gyári 3D támogatás, hanem oroszok flasm segítségével (flash "assembly" szintű programozása) csináltak saját 3D enginet, amit lehet licenszelni. Ezzel már lehet írni 3D játékot, igaz nagyon kicsi lesz a poligon szám, meg amíg ilyen tetves lassú a net. Ha a net átviteli sebessége már összevethető lesz a vinyók sebességével, akkor lehet komolyabbat is írni. Addigra valószínűleg a procik is gyorsulnak.
    Azért azt ne felejtsük, hogy ha most el kezdenek feljeszteni valamit, akkor az több év mire kiadásra kerülhet. És egy MMO webes kliensénél leginkább az a fontos, hogy látszódjon valami, nem az hogy csicsa-micsa legyen.