• B0nFire
    #10
    Hangmérnök kell hozzá. Természetesen nem kontár. Plusz megfelelő technika. Egy jó példa: a csatornákban a frekvenciák vágása, illetve különféle kompresszorok/limiterek alkalmazása. Nagyon szépen szét lehet választani a jeleket. Természetesen két egymáshoz közeli mikrofon veheti a másik jelét, de a dinamikus mikrofonnál nem ez fog kiszólni. Hanem a két overhead ami a dobcájg fölé van függesztve; ezek általában kondi-mikrofonok; ezzel veszik a cineket, és hozzátesznek az egészhez egy "globális" sztereó jelet.

    Ha nem lehet kihallani a lábdobot, annak több oka is lehet.

    1. Szar a dob.
    2. Szar a bőr (szakadt, ragasztott, rosszul hangolt)
    3. A hangmérnök süket, avagy nem érti a dolgát. Ez utóbbi a gyakoribb eset. Az alapvető frekvenciákat ismerni kell. a 22"-es lábdob mélye kábé 60 Hz körül jön elő, a csattanása 1,5-3 kHz. Ezeket kell emelni. Pergőnél a mélye (vagyis a testessége) 200-300 Hz között van, ez mérettől függő de az átlagos 5,5x14"-re vonatkozik.

    Mekkő tanulni.