• mrzool
    #41
    Néhány reakció...

    "Bár valszeg mind a Challanger, mind a Columbia személyzetét meg lehetett volna ilyesmivel menteni."

    De mégis hogyan katapultálnak a middeckről? Megvárják, amíg a felső szinten mindenki nyom egy ejectet, a kabin lerobbantja magáról a második szintet (ami egyébként számos kötéssel kapcsolódik a géptörzshöz), majd katapultálnak a középfedélzeten ülők? Vagy hogy gondoltad?:) Egyébként meg sajna nincs olyan, hogy egy ~Mach 18 körüli sebességgel haladó gépből kiugrasz és túléled.

    "Az viszont, hogy a NASA nem előre menekül, hanem visszalép vagy kettőt az új rendszerekkel, az nem tudom minek nevezhető."

    Mi lenne az előremenekülés? Úgy értem a realitások talaján, a különféle antigrav és egyéb ufós blablát pls hagyjuk most...:)

    "A jelenlegi szemelyzetek jo resze a nasa foldi kiszolgalo szemelyzetebol (pl. iranyitok) kerulnek ki, tehat szinte mindenkit felvesznek urhajosnak aki jelentkezik es ert is valamihez."

    Azért egy így nagyon erős csúsztatás. Az viszont nem véletlen, hogy az irányítóteremben aktív űrhajósokat látsz: a CAPCOM a kezdetek óta űrhajós.

    "A NASA-nak a saját műholdjai mellett lassan csak katonai és állami megrendelések maradnak..."

    Gyakori tévedés, hogy a NASA-nak bármilyen rakétája is lenne. Az Atlasokat a Lockheed Martin, a Deltákat pedig a Boeing gyártja megrendelésre. Szigorúan véve csak a orbiterek a NASA-é, mert anno megvette őket a Rockwelltől, de a külső tankot állandóan a LockMarttól, az SRB-ket pedig a Thiokoltól veszik.

    Más kérdés persze, hogy stratégiai tervező, koordináló, kutató-fejlesztő és pénzügyi támogató szerepe van a szervezetnek, és ezek a fenti magáncégek sem nagyon fejlesztenek saját szakállra, szóval az egészet megette a fene.:/