#8
Azt a textúrás dolgot szerintem gondold át még egyszer! Kb 4-16szorosára nőtt átlagban a textúraméret 10 év alatt. Aztán a geometriai részletesség is nőtt ugye. Meg a textúrák változatossága. Na és az effektek, pár éve már ez a fő vonala a fejlődésnek. Pl én pár éve még azt hiányoltam, hogy a verőfényes napsütés fílingjét nem tudják elkapni, hiába az árnyékok meg a lens flare. Na, az azóta sikerült, jól.
Aztán összehasonlíthatsz egy 10 évvel ezelőtti 3d-s játék pályáját egy maival. Kb 10x több ma a részlet, már geometriailag is, és akkor még azokat be is kell textúrázni. Én úgy látom, hogy minél változatosabb és szebb egy játék, annál rövidebb. Nyilván, mert ha túl hosszú a fejlesztési idő, hiába a sok részlet, elavul a motor, míg a tartalmat elkészítik...
Mindenesetre a DNS-t nagyjából egy 2 x nagyonhosszú mátrixban el lehet tárolni, egy érték kb 2 bit. (A, G, T, C). Míg egy textúra, mondjuk 128x128x32 bit, és ez még csak a játékos karakter ánusza.
Szerintem sem a hely a probléma egyébként. Ha van pénzed 10, egyenként ~12eHUFos játékra, akkor legyen vinyóra is... Ha meg warez, akkor meg mire fel a felháborodás? (Nekem is bassza az agyam, hogy letöltöm 8G, kicsomagolom, még 8G, feltelepítem, még 5G. Rart nem törlöm, amíg el nem dől, ki akarom-e rakni lemezre, mert nem tudok kétrétegűt írni. De nem rinyálok érte, megoldom.)