#42
Ja, én is hallgattam a már a spec mikrofonnal felvett hangot, valami fodrásszalomról amit fejhallgatóval kell meghallgatni. Hát amikor jött a géppel hogy levágja a hajam majd bexartam.!;DDD
Igen vannak technikák, de minden ilyen 2 hangszórós technikának megvannak a korlátai. Valamivel játszanak, pl a fázisokkal, amiből az agy is előállítja a 3D-s valóságot még ha csak 2 fülünk is van. De minden ilyen próbálkozás valamilyen veszteséget okoz, mert a csatorna átviteli képességei valamilyen szempontból korlátozottak. Gyak a végtelen sok körben elhelyezett kicsiny hangszóróval lehetne a legjobb eredményt elérni, mert akkor az egyes hangoknak nem kéne torzulnia azért, hogy azt az effektet is rárakják, amivel gyak az agyadat becsapják. Na most ezt manapság 7 +1-re redukálják. És igen, pont azért mert többek között csak erre van az embereknek elég pénze.
A képnél is lehet vitatkozni, vagy analógiát találni. Amit a 3D-sített sztereóban hallasz, az az úgynevezett sztereó képnézegető rendszernek felel meg, ahol két különböző képet juttatnak a két szembe és így alakítják ki a térhatást. De mindenki, aki az adott dolgot (pl mozit) nézi ugyan azt látja.
És ez valóságos? Hát egy lófaxt!
A valóságban mindenki kicsit mást lát, mert más szögből látja a dolgokat, ezt a holografikus 3D képpel lehet megvalósítani, ami a sokhangszórós hangrendszer analógiája. Egy sztereo 3D-nél elég szűk, korlátozott az a rész ahol a hatás érvényesül, vagy spec feltételeket kell teremteni. Pl a sztereo hang csak tök középen igazából térhatású, vagy a 3D-s mozikban piros/zöld, vagy polárszűrős szemüveget kell a nézőkre adni.
Igen nem biztos, hogy ezek a sokhangszórós rendszerek a minőség csúcsát jelentik, de pont azért mert a rendszerben eleve kevesebb a kompromisszum egyszerűen jobban szólnak, és ezen szerintem nincs mit vitatkozni.;DDD