1011001#14
Ha közületek bárki foglalkozott volna 3D programozással, az tudná, hogy azok a műveletek, amikre a GPU-kat optimalizálták (mátrix- és vektorműveletek, trigonometrikus függvények...), általános alkalmazásokban igen ritkán szükségesek.
Minden feladat különböző típusú utasításokat igényel. A GPU által támogatott műveletek jól használhatók pl. fizikai szimulációkban, de általános, sok függvényhívással és elágazással járó alkalmazásokban nem. Ha egy shader kódba beleteszel egy ciklust vagy elágazást, megfekszik (értsd: totál lassú lesz) a programod.
A GPU CPU-ba történő integrálása legfeljebb a 3D játékok teljesítményét fogja növelni, de:
- ha van egy jó videokártyád, elhanyagolható lesz a különbség
- ha már az integrált CPU+GPU modulból akarsz jó 3D teljesítményt, nem lesz egyszerű megoldani a hűtést és rohadt drága lesz.
Mivel az AMD-nél minden bizonnyal meg fogják valósítani, és az Intel követi őket, a technológia el fog terjedni. De a 3D teljesítményt továbbra is külön videokártya szolgáltatja, tehát mindössze az utasításkészlet kibővítéséről lesz szó hardveres vektor- és mátrixműveletekkel. (Ez nem több, mint annak idején a matematikai társprocesszor integrálása, vagy az MMX/SSE/3DNow! volt.)