#9
Az MMO-k sikere egyrészt abban rejlik mint a többi online játék sikere. Rengeteg ember( WoW-ban pl. több tízezer) ember játszik egymással vagy egymás ellen a fantasy világ körein belül. Aki szereti a fantasyt, szeretni fogja az ezekre épülő MMO-kat is. Nem kell ugyanaz csinálni, ez egy orbitálisan nagy baromság. A karaktered fejleszted x szintig, ez lehet unalmas, de utána mindenki megtalálja a stílusának megfelelő játékmódot. Lehet a többi játékossal harcolni a "gép" ellen, különböző taktikákat alkalmazva egy a többi játékostól elzárt majdhogynem labirintusszerű területen. Ez a terület lehet kicsi, nagy, nehéz vagy könnyű. Mindenkinek meg van a maga feladata, senki nem hibázhat. Lehet magányos farkasként más játékosok ellen harcolni, vagy csapatban városokat lerohanni, területeket "elfoglalni". Mindezeket úgy, hogy a téged megszemélyesítő karaktert gyönyörű páncélzattal szereled fel, beutazva egy óriási törpök, tündék, orkok, élőholtak stb. lakta világban földön, vízen, levegőben. Eközben szóban vagy írásban kommunikálva többi harcos társaddal. Én leginkább a WoW-ról tudok tapasztalatokat mondani, de úgy akartam leírni, hogy ne csak az értse aki játszik vele, sőt talán nem csak a WoW-ra igaz amit írtam. :)