• Yv@n
    #120
    Ez kétségtelen. Én az áraknál arra utaltam, hogy ahogy múlik az idő, nő a játékosok elvárása. Ma már nem adhatsz ki valamit olyan grafikával, mint 110 évvel ezelőtt, hiába a legjobb dolog tartalmilag a világon. Mint mondtam a játékos olyan mint a rossz drogos, egyre többet és többet akar(ez természetes, miért akarná mégegyszer ugyanazt látni, amit már előtte), viszont ha valami minden étren egyre többet és többet kell nyújtson, azt értelemszerűen egyre drágább is lesz előállítani, és mivel sok részből áll ezért minden része drágább lesz. Minel több részből áll, annál többszöröse az ár növekedés, tehát a költségeid fejlesztőként nem lineárisan növekszenek.

    Értem mire gondolsz a single/multi gondolatmenettel, de én úgy nézem hogy attól hogy valaminek van multi része nem drágább annál, mint aminek pl csak single része van. És adott esetben nem is mindíg rövidebb a multival rendelkező cucc, mint a pusztán single játék...ez persze szomorú.

    A 3-4 plusz pálya beillesztése mondjuk játék függő. Ahol rövid pályák vannak, ott nyilván belefér, de egy mass effectben pl, ami ha szigorúan számolsz akkor történet vonalon összesen 5-6 pálya(citadel, liara kiszabadítás, fagyott bolygó, ősi növény bizbasz, saren tábora, protean romok), kicsit durva lenne beletenni 3-4 plusz pályát :) Szóval erősen befolyásoló tényező a pálya mérete, a pályák változatossága, és a kialakított részletesség. Ráadásul ezeket jól ki kell tudd kalkulálni előre. Tehát mennyi idő lesz kialakítani egy ekkora pályát, mennyi ilyet tervezel, és mikorra leszel vele kész. A csúszás extra költség(méghozzá minél szebbet, jobbat, összetettebbet akarsz, annál durvább), és ha kifutsz az időből, akkor azt a később elkészült részek szenvedik meg. Tehát a játék a végére ellaposodik, rondább lesz, megszűnik az addig megszokott részletesség..stb, gyak rossz szájíz marad utána.

    Tökéletes példa erre a Gothic2, ami baromi hangulatos cucc volt, de a játék végére olyan szintű brutális pályaszerkesztési bugok kerültek elő, hogy nem akartam elhinni. End boss barlangban ha oldalt kisétáltál a kürtőkbe, akkor simán nem volt be textúrázva a fal, és kiláttál mindenfelé, és hasonlók...