• kvp
    #48
    "A pécés játékoknak (rég) leáldozott."

    Ezen okbol keszul pc-re szinte minden mmo es strategia. Konzolon jelenleg meg mindig arcade a jellemzo, es csak japan hatasra a kalandjatekok. Az fps-ek egy resze is inkabb arcade, mivel a gyengebb vezerelhetoseg nem tesz mast lehetove.

    A cikkben meg arrol van szo, hogy egyre tobb fejleszto kell, es azok egyre kevesebbet dolgoznak, mivel a koruk miatt mar csaladjuk van. Igy egyre tobb penz kell egy jatekhoz. A jatekosok egy resze is csak keveset er ra jatszani, mivel nekik is csaladjuk van. Igy nem tehetnek mast, mint nekik fejlesztik a jatekokat, tehat gyorsan egyszerut. Az eredmeny, hogy ugyan sok penzert, de sok embernek eladhato jatek keszul, ami anyagilag jobban megeri. Ez ugyanaz, mint a mai 45 perces filmek a klasszikusokhoz kepest. (pl. a dr Zsivago filmvaltozata meg 3 es fel oras volt) Ki ulne vegig ma egy ekkora filmet? A jatekokkal is ez a helyzet.

    Az atlagos mmorpg-krol meg annyit, hogy lehet hogy sokaig tart a jatekido, de ezen belul egy-egy jatek mar csak par perc. (a tamadastol a loot-ig) Meg a kulonbozo vegigjarando dungeon-ok hasznalata sem tudja par oranal foljebb nyomni. Ezutan ket lehetoseg van: a jatekos vagy kilep vagy ujrakezdi ugyanazt. (wow eseten: odamegy, kijelol, tamad, tamad, ..., loot-ol)

    Jo esely van ra, hogy a jatekiparban kialakul egy ujfajta mmorpg, aminek par peldanyat mar latni manapsag is. Ha megszuntetik a jelenlegi jatekokban talalhato mesterseges limitaciokat, akkor a lehetseges tevekenysegek szamat kozel akkorara lehet felvinni, mint a valo eletben. Igy kialakulhat egy olyan reteg, aki inkabb az mmorpg-ket valasztja a valos elet helyett. Erre utalo jelek vannak, hiszen egy olyan vegtelenul primitiv mud szeru mmoprg mint a wow is kepes ilyen hatassal lenni. Most kepzeljunk el e helyett egy olyan fejlett vilagot, ahol az mmoprg-k talalkoznak egy oblivion szintu es bonyolultsagu, de nagysagrendekkel nagyobb es realisztikusabb grafikaju/fizikaju vilaggal. Az, hogy ez jo vagy rossz mindenki dontse el maga.