Online szerepjátékok rabjai
  • panther112
    #329
    Mivel egyre kevesebb munkát kell elvégeznie egy átlagos embernek, ezért több szabadideje van sokaknak. Ezzel az idővel pedig a többség (99,99%) nem tud mit kezdeni. Vagy valamiféle pót munkát keres magának (pl. kertészkedik), vagy a szórakoztatóipar egy termékéhez nyúl (mmorpg, tv..), vagy (tudatmódosítást végez), esetleg sportol, barátokkal tölti az idéjét, szexuális kapcsolatokat létesít. Nem látok kategórikus különbséget a fenti opciók között. Mindegyik az idő elütésére szolgál. Lehet érvelni amellett, hogy az egyik káros, a másik nem, vagy egyéb szempontot választani, de akkor sem lehet letagadni, hogy mindegyik az üresjáratban töltött idő észrevétlenné tételében, azaz az unalom elűzésre szolgál (amúgy a munka is, de ha azt nem végeznénk összeomlana a társadalom). Az mmorpg-k, és általábana virtuális elfoglaltságok (olvasás, tvzés...) azért terjednek rohamtempóban, mert könnyen, olcsón és gyorsan hozzáférhetőék, ill. biológiai/pszichológiai ismeretek beépítésével hozzák őket létre.

    Kicsit más: ha valaki a fentieket vitatná, véleményem szerint akkor is kár kiemelni az mmorpg-ket más játékok közül, mert azok is kb. uolyan mértékben addiktívek. Az mmorpg-k szerintem akkor már jobban, mivel, még ha a valós szociális kapcsolatoknak csaka paródiáját is, de mégis valamiféle szociális kapcsolatot kínálnak. (egy wow-on felnőtt gyerek kevésbé lesz visszamaradott, mint egy fps-en nevelkedett)