11891949761344119704.png
  • Musachy
    #5012
    Pontosan, akár körberakhatnánk hangszóróval az egész szobát vagy termet, ha abból indulnánk ki, hogy mindenhonnan jön hang, de ez baromság.

    Ja, persze nyilván amit én állítok az szerintem van. De a zongora, amit a maga természetes valójában, élőben hallgatsz meg mondjuk tőle jobbra a hegedű nem egy-egy monó hang, mert a monóság itt értelmezhetetlen. Az egy olyan terminus technicus, ami nem egy hangszerre értendő, hanem magára a hang rögzítésére. Amennyiben egy mikrofonnal felveszed, akkor kapsz egy mono felvételt és akkor valóban egybe fog folyni neked az összes hangszer hangja. A sztereo pont arra épül, hogy két füled van, ezáltal érzékeled az irányokat - nyilván sosem lesz olyan tere egy felvételnek, mintha az eredeti helyszínen hallgatnád. De szerintem te is tisztában vagy mindezzel, nem kell adni a hülyét.
    Amúgy meg nem tök mindegy, aki a zenehallgatást sztereoban élvezi és bakelitről (sic) hallgatja, nem valószínű, hogy a technikai fejlődés dumád miatt mostantól fogva x.y-ban fogja gyűjteni a kedvenceit és aztán megveregeti a vállát, hogy "mekkora dolog ez a technikai fejlődés, hogy is hallgathattam eddig azt a szar XX.századi elmaradott felvételeket! Ha nem hallgattam volna Ritájring mesterre, akkor úgy lemaradtam volna, hogy nagyon rossz lenne nekem..."

    Félreértés ne essék, nem vagyok ellene a fejlődésnek, mindenesetre örülök, hogy a Dolby nevével fémjelzett térhatást kitalálták, sokkal többet ér, mint az a benga zajcsökkentő a kedvenc korszakunk magnóiban. muff, én szóltam