• bakagaijin
    #53
    Szerintem kiakadnál, ha a DHL-es cuccodra heteket kéne várni amíg elhajókázik a mostani 2-3 nap helyett :). Repülővel általában a sürgős cuccok mennek, a többség vonatozik/kamionozik illetve hajózik most is. Egyik ismerősőm hajómérnök, Kínában meg Szingapúrban melózik, egész egyszerűen a kikötő már a szűk keresztmetszet. Konténereket pakolni és biztonságosan lavíroztatni őket is van olyan bonyolult feladat mint a légiirányítás, pedig a légtér is eléggé túlzsúfolt most is.

    Az hogy mennyi a lábtér az légitársaság függő, eleve így rendelik meg a gépet a gyártótól. (Persze ha használtan veszik/bérlik az más kérdés, igaz van lehetőség utólag is szerelni, sok pénzért...)

    Jelenleg egy modern repülőgép az kb 5 litert iszik 100km-en utasonként (ez egy átlag érték, a rövidtávúak nyilván többet, a hosszútávúak kevesebbet), de folyamatosan nyomják lefele. Az olaj ára mára kinőtte magát a "jelentős" kategóriába, a jegynek talán a negyedét-harmadát adhatja most, fapadnál magasabb arányt is el tudok képzelni. A lényeg ebből az, hogy a légitársaságok nyomják a gyártókat hogy fogják le a fogyasztást amilyen gyorsan csak lehet.