dez#37
Nos ha már felhoztad ezt a jobb lábat, bal lábat: az agynál ez épp ellenkezőleg működik. Mármint arra gondolok, hogy az egyik agyfélteke inkább a racionális, logikus gondolkodásban vesz részt, és a másik a kreatívitásban, és más effélében. Ha a logikus dolgokon való gondolkodást túlzottan erőltetjük, az erősen dominánssá teszi a vonatkozó agyféltekét, egyben elnyomja a másikat, ami nem igazán egészséges dolog. És még a dolgok megértése is nehezebb lesz így (akár pl. modern fizika). Persze azért nem kell mindenkinek egyformának lennie ebből a szempontból, de a túlzott szélsőség - mint mindenben - erősen káros. (Csak mondjuk sajnos a mai rendszereknek sem igazán érdeke, hogy mindenki annyira kiegyensúlyozott legyen 'agyilag'. :( )
Ez az, hogy én nem ilyen-olyan sémákról és módszerekről beszéltem! Hanem a gyerekekre vonatkozó pszichológiai ismeretekről. Hogy pl. ne úgy viselkedjen a tanár az osztályban, mint az elefánt a porcelánboltban... Meg az oktatás alkalmazkodjon a gyerekek igényeihez, és ne fordítva, stb. (Az említett előadás alapján van még mit javítani...)
Úgy tudom, tanárhiány van... Így aztán nem annyira válogatnak.