• dez
    #35
    Nagyobb volt a fegyelem, de milyen áron... Szépen belenevelték az emberekbe már gyerekkorban a megfélemlítést.

    Az természetes, hogy az alapvető dolgokat meg kell tanítani. Sőt, ha nem ömlesztünk mindent, akkor lehet is.

    Az a szortírozó-üzemi megoldás látszatra jó, de ugyebár emberek vagyunk, vannak jó és rossz időszakaink, néha később fedez fel valamit az ember magában, stb. Szóval kissé gépies lenne, miközben mi emberek vagyunk. Egyébként az előző rendszer iskolai rendszere is inkább ilyen szortírozás volt, mint tanítás. Úgy értem, meg sem próbált jól megtanítani dolgokat, hanem inkább arra mentek rá, hogy kiválogassák, ki miben jó, legalábbis látszatra: aki eleget magolt, az szupertehetségnek lett nyilvánítva. (Továbbá a családi háttér problémáit sem próbálták ellensúlyozni.)

    Ez a kulcsszavas javítás dolog elég furcsa, erről még nem hallottam.

    Hát igen, a régi rendszer lényege nem a tudás volt, hanem "megfelelő" gondolkodásmódra idomítás... Erősen racionális, a kreativitás elnyomása, stb. - ami a régi rendszerhez illett.

    Én nem ilyen full elméleti pszichológiáról beszéltem, hanem nagyon is gyakorlatiasról. Nem ilyen száraz sémákról, hanem a gyerekek lelki világának réginél sokkal mélyebb ismeretéről, és ehhez való alkalmazkodásról - hogy ne csak látszateredményekre törekedjünk nem törődve a lelki és egyéb következményeivel, stb. stb.

    Egyébként úgy 10-15 éve a nagy felszabadulás közepette sok iskolában mindenféle kísérleti módszereket vezettek be - hát egy jó részük rosszab volt, mint a régi... Azokat valami idióták találták ki.