• ziipp
    #31
    Bár hogy nézegetem a kommentjeid, nem találtam rá a válaszra. Mutasd meg, hogy te melyiket gondolod annak.

    > "Ez is nyilván a politikusokról ragadt rád. Ugye ugye. Szvsz túl sokat nézed őket."
    Ezen jót kacagtam. :D Azt is megmondod, hogy mikor mosok fogat reggelente? Mert akkor minden tiszteletem. :)

    > "Miből gondolod, hogy szerintem ne kellene nekikezdeniük?"
    Abból, hogy előzőleg ezt írtad: "Az írás/olvasás fontos, de van, ami fontosabb alsós korban. Én ezt úgy értettem, hogy szerinted fontosabbak az egyéb közösségi élmények, játékos foglalkozások, esetleg a mozgás. És az írás/olvasás csak sokadik a sorban.

    Biztos vannak emberek, akik azzal töltik az idejüket, hogy hosszú tanulmányokat írnak az emberi pszichéről, és annak az oktatásbeli felhasználásáról. De amíg nem a valós iskolai életre képezik a tanár hallgatókat, addig ez másodlagos. Mondok is egy példát:

    Ziipp gimnáziumba járt, és többek között kémiát is tanult. Egyszer csak elment a régi kémia tanár. Jött egy új. Az oszály nagyon fegyelmezetlen volt, olyan dolgokat csinált, amit így visszanézve még ziipp is alig hisz el. ;) Lényeg, hogy nagyon engedetlenek voltunk. Így ment ez napról napra, hónapról hónapra, míg a tanár megelégelte ezt. Valószínűleg mindent kipróbált, amit anno az egyetemben a fejébe vertek - megpróbálta leszerelni a főkolompost, próbált 3-4 fős csoportokat kialakítani és valamiféle versengésre sarkallni minket, olyan is volt, hogy addigi lágy modorától eltérően "marha szigorúan" kezdte az órát. De egyik próbálkozása sem járt sikerrel. Módszereit hamar kiismertük, kigúnyoltuk, nem beszélve a kémia iránt tanúsított általános érdektelenségről. Azán mégis, valamiféle lassú változáson ment keresztül, kezdett beleszokni a dolgok menetébe, és egyszer csak azt vettük észre, hogy egész jó órákat tart, néha már oda is figyeltünk. Megtanulta, hogyan kell bánni velünk. Hétfő első órában pl. effektíve jobban tudtunk haladni, mint a rettegett töri órákon. De amikor látta, hogy csütörtök 7. órában az agyunk már teljesen elszivacsosodott, inkább nem erőltette a dolgot. Vettünk 20 perc anyagot, utánna lazítás. Merem állítani, így sokkal többet haladtunk, és mindenki számára kellemes volt. Máig az egyik kedvenc tanárom. Később lelépett egy két tannyelvű suliba, mert ott többet fizettek. Érettségi előtt 1 évvel. De ez más kérdés.

    Összefoglalva: a gyakorlatban dől el minden. Ezért jó egy ilyen site, ahol el tudják mondani a diákok a véleményüket. Mert hiába a legjobb egyetemi tanárok, nem ér semmit a kitűnően vizsgázott, friss diplomás tanár, ha ötödikes gyerekek úgy kikészítik, hogy sírva rohan ki az óráról.

    Egyébként alsó és felső osztályok teljesen más kategória. Alsós tanárnak szinte mindenki jó. Tutyi-mutyi, el vagyok a kicsikkel, tanulunk is néha. Ott az a kihívás, hogy a rossz családi körülmények között élők, vagy gyengébb képességűek ne szakadjanak le, és ne szerezzen már itt később szinte behozhatatlan hátrányt. De nem kell túlbonyolítani a dologot. Rá kell szánni az időt és kész.