• ziipp
    #25
    Az írás nagyon is fontos! Ez olyan, mint amikor fociban az ember a bal lábával is gyakorol, aminek köszönhetően a jobb lába is fejlődik. Az írás/olvasás egymást feltételezi. Minnél korábban elsajátítja valaki, annál jobb. Később ugyanis erre épül az egész iskolai élete. Milyen már, ha nem tudja elolvasni és értelmezni a szöveget? Vagy nem tudja úgy leírni a gondolatait, ahogy szeretné? Olyan feladatokat kell kitalálni, amiben lemérhetjük, hogy mennyire tud írni/olvasni a diák. Bár még én is benne voltam abban a rétegben, ahol néha kaptunk ilyen központi-szövegértés lapokat, de az minden volt, csak hasznos nem. Direkt teletömték idegenszavakkal, vagy valami szakmai szöveget elénkdobtak, "ércsé' szöveget, nesze!". Konklúzió: elméletben minden nagyon szép, de a gyakorlatban... nos, hézagos a dolog. GYAKORLATIAS GONDOLKODÓKAT AZ OKTATÁSBA! FREE CINI!

    Az oktatásunk pedig igen is jó volt (régebben). Szigorúbb, keserűbb, de legalább nem volt tanárverés. Nem is értem, hogy vetemedhet valaki ilyesmire. Bár ezt inkább folyamatában kéne nézni: mi többet engedtünk meg magunknak az előző generációnál, az utánunk következő pedig hozzánk képest volt engedetlenebb. Előbb-utóbb el kellett érkeznünk erre a szintre. Nyeh. :b