• ziipp
    #9
    Van igazság abban, amit mondasz. De ritkán adott az ilyen légkör, mondhatni átlagon felüli. Megint más kérdés, hogy az ilyen osztályok tele vannak "kockákkal", akikkel a magamfajtát őrületbe lehet kergetni. Egyszerűen nem tudok mellettük meglenni, olyanok mint a droidok, gondolkodás nélkül darálnak, *sóhaj*. Na ez volt a személyes kifakadás rész.

    Vissza a témához: egy átlagos osztály úgy néz ki, hogy vannak a húzó emberek, és vannak akiket húznak. Magatartásilag is két részre oszlik a csoport: vannak, akikkel nincs gond, és vannak akikkel van. Ha egy tanár nem tudja kezelni a rosszalkodókat, lőttek a tanításnak. Tehát, egy tanárnak, tudnia kell fegyelmezni. Nincs kibúvó. Aki erre nem képes, az nem jó tanár. Csak ezután lehet beszélni a tanítási módszerekről. És hogy mennyire a tanáron múlik minden: egy kisgyerekből, amikor belép elsősként az iskolába, bármi lehet. Gépészmérnök, orvos, ügyvéd, asztalos - bármi. Mindez attól függ, hogy milyen hatások érik, jó-e a matek tanár vagy sem, esetleg az irodalom tanár kiemelkedő, stb. A gyerekek az anyag, a tanár a szobrász, csak a szobrász tehettségén, hozzáértésén múlik, hogy milyen szép lesz a műve.

    És ahogy, az A38 is írta, a tanárok között sok az olyan, akiket máshova nem vennének fel. Belőlük lesznek majd azok az emberek, akik a következő generációk életének alapjait lerakják. Messzemenően nagy felelőtlenség, hogy ezt hagyjuk.

    Wittigennek igaza van, nyilván a gyerek nem tud majd objektívan nyilatkozni az iskolai helyzetről. Ezt szerintem úgy lehetne megoldani, hogy a legrosszabb, és a legjobb véleményeket nem számítjuk, és azt nézzük ami közötte van. Valamint bizonyos mennyiségű reklamációnak kell érkeznie, hogy valóban megkérdőjelezhessék egy tanár hozzáértését. Sőt olyan tanár is van, aki zsarnokoskodik, bizonyos embereket állandó jelleggel szivat, stb. Ez talán egy jó módszer, hogy kiszűrjék őket.