• Wittgen
    #8
    Azért van hátránya is ennek a német rendszernek. Pl a szülők honnan tudják, hogy milyen a suliban a légkör, milyen felkészült a tanár? Nem ők vannak ott, hanem a kölykeik. Azok meg azt mondanak otthon, ami az ő érdeküket szolgálja. Hisz aki volt diák az tudja, hogy voltak olyan dolgok, amiket az ember szívesen másra kent (pl "xy miatt mindenki 1-est kapott" (pedig csak a diák, mert nem tanult), stb...).

    Szóval ez az értékelés eléggé nem a valóságot tartalmazza.

    És igen, az oktatást meg kell reformálni. A diákok jogait némileg korlátozni, a tanárokét növelni (köztük a fegyelmezés eszközeit engedélyezni), valamint tanári oldalon a szakmai felkészültséget és hozzáállást felülvizsgálni (aki szar tanár, az ne taníthasson).

    É közgazos voltam régen és voltak jó, valamint szar tanárjaim is. A jó tanárok óráin (pl programozás, számvitel) mindenki versenyzett a másikkal, hogy pl ki tud kevesebb karakterből jobb kódot kihozni, adott számviteli problémát ki tud jobban megoldani, stb. És csodák csodájára a jó tanánrok által tanított tantárgyakból az osztályom teljesen jó átlagot ért el, míg a gyengébb tanároknál baszott mindenki az egészre (pl a magyar tanárunknál).