• Commandante
    #4
    Fazekas-os tapasztalataim szerint gyakran sokkal többet nyom a latba az osztályok összetétele, mint a tanárok pedagógiai vagy szakmai tudása. Nálunk speciel ciki volt valamit nem tudni, úgymond az osztálytársakkal versenyeztünk. Nagyon jó példa erre egyik volt haverom, aki egy 3 hónapos betegség alatt unalmában hobbiból, autodidakta módon felkészült a biológia OKTV-re (spec.mat.-osként), és elsö vagy második lett csont nélkül. Vagy amikor a kémia OKTV nyertese 3-asért felelt kémiából a táblánál. :o)

    A német iskolákban a kissebségiek jelentik a legnagyobb gondot. Két hete pont egy hannoveri tanárnö szülinapi buliján voltam, hát... hallottam érdekes szorikat. Pölö amikor a diákok órán tucatnyi idegen nyelven (török, orosz, ukrán, lengyel, mittomén) beszélik ki szerencsétlen tanárt. Fene se tanítana ilyen helyen.