• dronkZero
    #115
    "Komolyabb játékot akkor fogja megérni fejleszteni, ha valami módon elérik, hogy az emberek ne másolják"

    Ez tény de erre nem feltétlen a legjobb megoldás a konzolos modell, a hardverbe épített másolásvédelemmel. De leginkább szolgáltatással lehet megnyerni a júzert. Én a Steam-ben nagyon kellemeset csalódtam. Az egy dolog, hogy ellenőriz, de autómatikusan peccsel, statisztikát vezet, mutatja, hogy a haverok hol játszanak - egy klikk menni velük zúzni... Nem tudom, hogy törhető-e, de ennyit megért az a párezer forint. Battlefield 2 ugyanez.

    "Önként nem nagyon fognak összeadni dollártíz- és százmilliókat."
    Önként és boldogan adják, vastagon megéri nekik még így is. Már a kiadóknak.
    Van néhány fejlesztő (most PCről tudok sajnos beszélni :P), akik kaszáltak egy nagyot, aztán bepróbálkoztak egy másik üzleti modellel, és azzal mééégnagyobbat kaszálnak. Blizzard - Star-/Warcraft - WoW, Valve - Half-Life - Steammel...
    De ezek a ritkábbak, általában a kiadók eszik meg a fejlesztőket. Nemmellesleg végül ezek az alapvetően fejlesztőcégek kvázi maguk is kiadókká váltak, és eszik meg a kisebb fejlesztőket. És onnantól, hogy már a nagyhal bendőjében van a cég, dönthetnek úgy, hogy leállítják a fejlesztőcég addigi fő projektjét, és átrakják őket egy másik, épp divatosabb címre.

    Ilyen ez inkább, nem az aprózódás a jellemző. És mégis vannak "nagy" játékok.

    Portolásra tervezett játékok nem nagy számok? Mondjuk a CoD4re gondoltál?

    "Vagy meg lesz határozva, hogy ez a játék csak ezen és ezen a gépen fut?"
    Miért, most talán nincs meghatározva? Milyen kérdés az, hogy meg lesz? Persze.
    De ha már itt tartunk, akkor nem mindegy, hogy azt látod, hogy "minimum rendszerkövetelmény Intel Pentium blablabla", vagy azt, hogy "!!PS3!!"? Mindenkinek egyszerűbb lenne, ha csak annyi lenne, hogy "minimum PC:bla vagy PS4 vagy XBOX720 vagy satöbbi"
    Így is ez van egy csomó játéknál, csak sokkal több a meló mögötte.
    Ez csak a hardvergyártóknak nem érné meg.

    Flesses játék ott jön képbe, hogy a nagyobb kiadók is kezdenek bepróbálkozni az "ingyenjáték, reklámért" koncepcióval... Pl a Battlefield Heroes.
    Az meg, ha jobban belegondolunk, annyira nem áll távol a kereskedelmi tévéktől...