• kvp
    #114
    Tobb hozzaszolasra valaszolok egyben...

    "Pontosabban az még lehet, hogy a fizikát, ami ugyebár közös, egy adatbázis, azt egy központi gép számolja, majd elküldi a poligonadatokat a userek gépére, és az számol belőle egyéni nézeti képet. (Lehet, hogy ezt most le kellene szabadalmaztatnom?"

    "ráadásul minden egyes játékcégnek, minden egyes játékához a szervert olyan szintre kéne felfejleszteni, hogy elbírja a játékot több 10 000 vagy akár millió példányban futtatni."

    Igy mukodik pl. a jo 10 eves neocron mmoprgfps is. (massive multiplayer roleplaying game, fps alapu iranyitassal es harcrendszerrel, egy shadowrun szeru cyberpunk vilagban) A trukk lenyege, hogy a szerveren is fut az adott zona teljes szimulacioja, a teljes grafikaval csak nem renderel. Ez azert van mert a fizikai es a grafikai motor egybe van epitve. (akkoriban meg voodoo-ra es glide-ra fejlesztettek, majd atirtak opengl-re, de a mostani verzioja mar dx9-es, de az alap jatekmotor a beta ota azonos) Precizitasban meg a kidobott toltenyhuvelyek visszapattanasanak a ballisztikajat is szamolja, csakugy mint az osszes loszer utvonalat, figyelembe veve a reszben rombolhato dolgokat is es a targyak pontos geometriajat is, de a jarmuvek felfuggesztese sem disznek van. Regen minden zona kulon gepen futott, tehat minden 1000 jatekos kapott egy kb. 100 pc-bol allo clustert, mara ez lecsokkent par tobbprocis/tobbmagos szerverre. Amikor nepszeru volt, kb. 4-5 ezer elofizeto volt 4 szerveren (kb. negyszer annyi karakterrel, nyelvenkent elosztva). Tehat az otlet regi, csak nagyon draga megoldani. Ezert van az, hogy pl. a world of warcraft-ban nincs fizika, csak amit a kliens szamol maganak, de amugy a vilag teljesen mud szeru es ha a kliens nem tarja be a szabalyokat, akkor akar a zona masik vegerol is meg lehet tamadni barkit, vagy egy lepesben odalepni hozza. Cserebe 1 sima pc-n elfut egy 65535 felhasznalos vilag, foleg mivel 1 frame/sec-es a jatek logikai motorja. (ezert van az, hogy masodpercenkent 1 parancsnal tobbet nem lehet kiadni, ami nem eppen fps szintu sebesseg, helyette van cooldown hogy ezt ne vegyuk eszre)

    "A túlzott nagy átjárhatóság nem érdeke a készítőknek sem, mert ha túl könnyű a meló, akkor sokszoros túlkínálat lesz, 1-1 játékon jóval kevesebbet lehet majd keresni, így komolyabb játékok sem lesznek. Szal kb. ami most is van a flash játékoknál... És ez a játékosoknak sem feltétlenül jó."

    Erre jo pelda a wow sikere, ami egy mud jateklogikajat tartalmazza, minimalista grafikaval es meg egy gf4-esen is jatszhato. Ehhez kepest eleg sok penzt hoz a keszito cegnek, es nem igazan lehet flash-es jateknak nevezni. (meg szerintem is serto igy lenezni, meg igy is sokkal jatszhatobb mint egy konzolos tucat arcade vagy x+1-edik folytatas) Egyebkent a wii sikere pont a kis rovid egyszeru jatekokban rejlik, ami a legtobb embernek jo aki csak szorakozni szeretne es nem komolyan jatszani. (egyebkent a wii meg a flash-es jatekokat is viszi, akar az ingyeneseket is)

    A konzoloknak nem lesz veguk, csak a microsoft a vista-s es jovobeni windows-os pc-ket akarja eladni mint jatekplatformot, mivel ez a megfelelo masolasvedelem eseten sokkal tobb hasznot jelent nekik. (ezert letezik a directx is)