• dronkZero
    #110
    "A túlzott nagy átjárhatóság nem érdeke a készítőknek sem, mert ha túl könnyű a meló, akkor sokszoros túlkínálat lesz, 1-1 játékon jóval kevesebbet lehet majd keresni, így komolyabb játékok sem lesznek."

    A szétaprózódást egyáltalán nem így látom. Jelenleg is csak egynéhány kézbe futnak össze a szálak. A kölünböző fejlesztőktől származó rengeteg játék haszna így is csak néhány nagy kiadónál realizálódik. Tökmindegy, hogy a az egyszeri júzer a pécés multis FPSt veszi meg vagy a konzolos focisat, ÍÉGémszé a haszon nagy része. Aztán eldönti, hogy miben lát fantáziát, milyen új fejlesztéseket finanszíroz, mibe tolja a marketinget. Ne meg hogy kit vesz meg kilóra. Esetleg kisebb kiadót, konkurrenciát.
    Na és persze a kiadónak leginkább az a jó, hogyha a portolásba fektetett költség minél kisebb.

    Azt sem hinném, hogy _túl_ könnyűvé válna maga a meló. A programozáson túl is azért rengeteg munka van egy-egy játékkal. A licenszelt grafikus motoros játékok szerintem jobb analógia. Azoknál is leginkább a programozókon spórolnak, de így is tarthat 1-2 évig a fejlesztés. Ugyanígy valószínűleg azon is sok megtakarításuk lenne, ha nem kellene a különböző platformokra portolgatni.

    Én úgy gondolom, hogy inkább errefelé tendál a dolog.