• Ratrak
    #302
    Rossi24:
    Én csak PS2-n próbáltam, (a pc-m kőkorszaki ezekhez a játékokhoz, szerintem el sem indulnának rajta), nem tudom mennyire más a PC-s verzió, de szerintem a grafikán kívül nagy különbség nem lehet.
    Ha mégis, akkor bocs... ;)

    Nos, ég és föld a MotoGP és az SBK. Sok motoros játékot kipróbáltam, és a "való életben" is motorozom (igaz, utóbbit még nem olyan régen, és pályára még nem vittem a hőn szeretett 17 éves VFR-t ;) ), szerintem a motoros játékok közül messze a legjobb fizikája az SBK-nak van! A MotoGP tök árkád, gyak. bármit megtehetsz, kivéve, hogy kanyarból kifele ne adj fullgázt, mert akkor driftel a gép és/vagy elesel. De fékezhetsz amikor csak akarsz, amennyire csak akarsz, tök lineáris a döntögetése a gépnek bármilyen helyzetben, és a setup sem "jön át" úgy, mint az SBK-é.

    Az SBK az egyetlen általam próbált játék, ahol féktávon, amikor elkezded bedönteni a gépet, csökkentened kell a fékerőt (mint a valóságban), különben kicsúszik az első kerék, és perec... Ez tetszett.
    A másik, hogy "egyszerű, de nagyszerű" a setup: belőheted, hogy milyen kemény/puha legyen az első-hátsó futómű, stb., és remekül lehet érezni a különbséget, sőt, más-más setup az ideális az egyes pályákra! Ugyanakkor nincs túlbonyolítva, "csak" pár csúszkát kell tologatni. Szerintem ezzel tök jól eltalálták az egyensúlyt: könnyű állítgatni, de van érezhető hatása is a dolognak, és érdemes próbálkozni a setup-okkal.
    (én általában úgy megyek, hogy az első futóművet keményítem, a hátsót is, de kevésbé, ettől könnyebben fordul a gép, de a kigyorsításoknál még egy kicsivel megbocsátóbb marad. Ez sem minden pályán válik be, valahol a puhább setuppal megyek jobb időket. Ha lehet, adok súlyt a hátuljára, hogy több legyen a tapadás a gyorsításoknál, viszont a "hullámosabb" pályákon ez nem szerencsés, állandóan wheelie-zni akar a gép, azokon inkább előre megy a súly, és picit puhít a futómű elöl-hátul... de lehet, hogy tök szarul csinálom, ééééted... ;) Viszont játszadozni jó vele, és érezni a különbségeket!)

    Az ilyen jellegű "érezhetőséget" a MotoGP-ről nem lehet elmondani. Ugyanakkor abban van Talma, meg 125-ös és 250-es gépek is,valakinek az számít... ;)

    Az SBK-ban csak ezres motorok vannak (ill. a Duc. az 1.2-es), az utcai motorok "tuningolt" verziói. Kevésbé high-tech, kevésbé kiélezett (bár az utcai gépekhez képest még így elképzelhetetlenül hightech egy ilyen gép, ha hinni lehet azoknak, akik ültek már ilyenen. Ha érdekel a dolog, a Superbike magazin mostani (márciusi) számában olvashatsz az SBK-s gépekről az utcai masinák tesztelőinek tollából! Tanulságos... ;) )

    A hangokat sokan szidják, ezt megint nem tudom megítélni, szerintem nem rosszak, durrognak a gépek rendesen, lehet hallani, hogy nem utcai gép van alattad, hanem egy végletekig kihegyezett, csúcsrajáratott paripa.

    Összességében, ha szimulációt akarsz, motorost, akkor az SBK áll hozzá a legközelebb szerintem! Sokan el vannak ájulva a MotoGP-től, de fej-fej mellett összehasonlítva a PS2-es verzióikat, szerintem annak sokkal kisebb a "valóság-faktora" - mondom ezt úgy, hogy nem ültem még sem SBK-s, sem MGP-s motoron, de utcai gépeken már igen... ;)



    Ja, más kategória, de nekem nagy kedvenc a Super-Bikes Riding Challenge is PC-re... Ott a szimuláció nem valami nagy ügy, de szuper, hogy valódi utcai motorok vannak benne, jó sok, szuper műszerfalakkal, és szerintem egészen elfogadható, felismerhető hangokkal, szép grafikával.


    mEkLaU: nagyon szépen mész a videókon, gratula! :)