• remark #6
    Félre ne érts, nem a reklámmal van bajom, feltéve ha a reklámot egyfajta üzleti célú hirdetésként definiáljuk, azaz minden reklám ami egy gazdasági szereplő megbízásából, valamilyen gazdasági vonatkozású információt próbál meg eljuttatni hozzám. Ezzel >>elviekben<< semmi bajom.

    De én annak szerettem volna hangot adni, hogy az nem mindegy hogy ki reklámoz, mit, és milyen célból.
    Mert a problémám pont azzal van, hogy nem jó kezekben van a (világ)gazdaság, így a célok amiket a gazdasági szereplők megpróbálnak megvalósítani, nem jók, de legalábbis én (sok más emberrel együtt) nem értek egyet ezekkel a célokkal.
    De mivel a gazdasági élet nem demokratikus elveken szerveződik (ezért nem csoda hogy a tőke jobban kedveli a diktatúrákat mint a demokratikus rendszereket) ezért az egészbe kb. semmi beleszólásom nincs, még azon dogma ellenére sem, hogy létezik a bizonyos láthatatlan kéz ami a gazdasági szereplők mindegyikének megelégedésére igazgatja a gazdaságot. Ez hülyeség.

    Tehát adott az a helyet, hogy a világ kormányzásába semmi beleszólásom nincs, viszont a világot ténylegesen irányítók ügynökei (a propagandagépezet dolgozói, mint pl. a marketingesek) reklámok által befolyásolják pont azt a tömeget akik figyelmét én a ma tapasztalható (gazdasági) visszásságokra próbálom felhívni. A reklámok (más propagandaeszközök mellett, mint pl. népszerű hírműsorok, újságok stb.) pont abból a tömegből varázsolnak idióta birkákat, amelyikkel nekem (ha ők is úgy akarják) összefogva kellene a világot legalább egy kicsit jobb irányba terelni.
    (Azért mosom össze a kormányzást a gazdasági élettel merthogy a kettő mára eggyé vált, főleg azok után hogy a tőke teljesen átvette a kormányok felett az irányítást, ergo a kormányok helyébe lépett.)

    Úgyhogy vagyok én - tőkével, hatalommal nem rendelkező, mások játékszabályai szerint élni kényszerülő - küzdök a saját céljaimért, és van a több ezer trillió pengővel gazdálkodó propagandagépezet, amelyik az enyémmel ellentétes célokért küzdőket szolgálja. Nem egyenlőtlen ez kicsit? És ezek után ne akadjak ki a reklámokra? Nem akarok tenni semmit a reklámok ellen (van jobb dolgom is), de legalább a jogot fenn akarom tartani arra hogy rossz véleményem legyen róluk.
    Akkor fogom szeretni a reklámokat ha pl. majd nem zilliókat kérnek el a reklámfelületekért, reklámidőért, és esélye lesz mindenkinek reklámozni (esélye lesz mindenkinek egy kis agyferdítésre, nem csak azoknak akik mögött a tőke áll). Vagy akkor, ha majd olyan filmeket fognak reklámozni mint pl. a The Corporation, azaz bármi olyat, ami olyan irányba tereli a birkákat a karámban, ami nekem is tetszik.

    Ha nem érthető hova akarok kilyukadni, vagy nem érthető hogy miért ennyire fontos ez a talán érdektelennek tűnő kérdés, tényleg javaslom hogy nézd meg a The Century of the Self c. filmet. Sajnos nehéz beszerezni (és angol), de talán menni fog.
    A filmet megnézve érthetővé válik pl. az, hogy hogyan is nyomta le a kapitalizmus a demokráciát (véleményem szerint) tisztességtelen eszközöket (manipulációt) használva.

    Egyébként nagyon tanulságos az egyik mondat abból amit az IMDB-ről idézett hozzászólásban olvasható (ha igaz): "Apparently, due to lack of copyright clearances, it is not available on DVD or tape."
    Ugye mi mindenre nem jó a copyright? Egy olyan dokumentumfilm (el)terjedése, amelyik esetleg a nekem tetsző irányba vinné a dolgokat, a copyright-ra hivatkozva könnyedén kontrollálható... Ez egy, a mai világunk nagyszerű vívmányai közül. "Gondolatkontroll".