• remark #4
    Márpedig nem kell reklám. A mai formájában semmiképp.
    A cikk is leírja világosan hogy miben gyökerezik ez az ellenállás, azaz miért nem kell az embereknek a reklám:

    "A megjelentetett hirdetésekkel is pont az a baj, hogy nem elég személyre szólóak, hanem általánosak, így nem keltik fel az emberek figyelmét."
    Más szóval: rengeteg minden lenne ami érdekelne engem, még akár fizetni is hajlandó lennék érte, de ezen dolgok közé nem tartoznak a ma divatos árucikkek. Nem érdekel a "fogyasztás", ahogy az a mai világunkban definiálva van, így nem érdekel a pénzem elköltésének (vagy megszerzésének) azon legújabb 10.000 módja közül egyik sem amelyikről a reklámokból szerezhetnék tudomást.

    És hiába is szeretné a propagandagépezet a "máshogy gondolkodásomat", a másságomat kóros elváltozásként feltüntetni, és egyben "meggyógyításom" különböző módozataira felhívni a figyelmem...

    Fontos még a következő is:
    "A legsikeresebb reklámformának bármilyen meglepő is, a szájhagyomány számít, azonban ennek hátránya, hogy nehezen lehet irányítani."

    Úgy gondolom hogy a fentiekhez kapcsolódik mindaz ami a The Century of the Self c. dokumentumsorozatban bemutatásra kerül.

    Az IMDB-n a filmhez írt egyik komment jól összefoglalja hogy miről is van szó (a komment által ajánlott "The Power of Nightmares" és "The Corporation" filmek is nagyon jók, érdemes azokat is megnézni!):
    "Caught this fantastic documentary at Cinema Village in NY. In short, it traces the tremendous influence of Freudian ideas and the family Freud - Siggie, Anna, and nephew Edward Bernays - on the development contemporary capitalist societies.

    Using chilling footage and lucid voice over, it traces the methods by which Freud's discoveries about the sub/unconscious mind were systematically implemented by corporate America in the 1920's and later the U.S. government to increase their wealth/power while at the same time giving people the impression of greater personal freedom. It was Bernays who founded the 1st public relations firm and coined the term "engineering consent".

    Its thesis spans everything from the invention of public relations, modern advertising techniques, Nazi Germany, CIA brainwashing, the self-help movement, consumer culture and current U.S./British electoral politics. All of which have direct antecedents in the ideas of Freud.

    Apparently, due to lack of copyright clearances, it is not available on DVD or tape. But hopefully it will make the art house circuit. His follow-up, The Power of Nightmares, is supposedly even better. It deals with 9-11.

    More comprehensive and persuasive than "The Corporation" and more objective and grounded that Michael Moore's work, "Century of the Self" is essential viewing.

    If you think corporate and government collusion in controlling the masses is tin hat stuff, well, start measuring your head..."