• Mcsiv
    #5
    Én ennek nem örülök, több részről sem. Egyik az, hogy jó, fogjuk be a gpu-t, akkor vagy a grafika lesz randább, vagy a sebesség esik drasztikusan. Kettő: Fizikához nem véletlenűl van ppu, egy igazi fizikai számításhoz nélkülözhetetlen egy cél hardware, aki már programozott és használta pl. az ageia physx sdk-ját, tudja miről van szó, ég és föld a különbség a hardware-es és a software-es számítás között. Jó, most jön megint az okos beszólás, hogy ha már úgy is a sokmagos cpu a menő, fogjunk be egyet rá. Sajnos ez nem teljesen így megy, ugyanúgy mint a grafikánál, a videokártya memóriájában "objektumok" vannak, texturák és a kártya rendereli le ezeket. Fizikai kártyánál szintén objektumok vannak(physx esetében ezeket actoroknak nevezik), majd a kártya szimulálja ezeknek az ütközését, mozgását stb. Most vessük össze a kettőt, ott van a videokártya, megjelenítést szolgál, ott van a fizikai kártya, az a mozgás számolását szolgálja, ott van hogy fogjunk be egy magot, az meg azért nem jó, mert az csak egy szoftveres szimulációja annak, amit egy fizikai kártya hw-ből tudna. Vajon miért kell venni grafikus kártyát? Miért ne lehetne egy magot csak a grafikára befogni és szoftveresen renderelni? A válasz egyszerű: nem erre lett kitalálva és ezért vagy iszonyatosan low poly lenne, vagy iszonyat randa. Mind a három különböző dolgokra lett kitalálva, nem véletlen. Ezeket meg összevonni, vagy az egyik dolgát a másikra bízni a fennt említett okból hülyeség. Amit én elképzelnék, az vagy az lenne, hogy már a ppu a grafikai kártyára lenne integrálva és egy gyors buszon már egymás közt cserélgetnék az adatokat. Vagy már közvetlen a gpu-ba lenne beágyazva egy külön erre a célra fejlesztett részegység.