• G_ArchAngel #32
    Irakban elég sok fotós dolgozik, több magyar ismerősöm dolgozik/dolgozott konfliktusövezetben: a legelterjedtebb gép a külföldi fotóriporterek között az 1Ds mark II, nagytelét is használnak...
    Ésszel, ráhúzva a természetfotósok által is kedvelt álcázóhúzatot, a sötét polárszűrőkön pedig nem csillog a bevonat miatt a napfény...

    Sőt, azt is elárulom, hogy bár romantikusan hangzik, de tűzharcban nem szoktak fotózni, vagy csak saját egységeiket.
    Nem sok képet láttam, amin pl. egy Getty-s fotós a felé lövöldöző tálibot vagy kurdot, szomáliait fotózná.
    Egyszerűen nem hülyék.
    Van egy könyv a hadifotósokról (magyarul is megvásárolható), a legtöbben két vázzal dolgoznak, egyiken nagylátóval, másikon telével - Ez a Canon esetében min. 6kg-ot jelent kiegészítők nélkül.
    Majoli is használ DSLR-t, ha végiglvasod a cikket, akkor megtalálod.

    Az SLR/DSLR csattogás túlvan misztifikálva, mert oké, hogy a szarvas meghallja az erdőben, vagy egy akusztikailag nitroglicerinnek számító színházteremben nem illik sorozatokat elereszteni vele, de egy városban 20m-re tőled senki nem fogja hallani.
    Ráadásul az előbbi két helyzet kivédésére az új 1D/1Ds gépekben más van Silent Mode, amikor lassú, halk sorozatokkal exponálhat a kedves fotós.

    A szociófotónál igazad van, de ott sem a hang miatt részesítik előnyben a távmérős gépeket, hanem mert kicsik és felépítésüknél/designuknál fogva nem számítanak feltűnőnek. Márpedig ha szociózni akar valaki, akkor együtt kell élnie azzal a csoporttal, akiről a téma szól. Ez egy markolatos vagy pro váz esetében, nagy frontlencsés objektívvel kicsit nehéz, mert megijeszti a célszemélyt, eltakarja a fotós arcát, ezáltal megszakít minden kontaktust.

    A 450D méreténél fogva nem lenne rossz választás, mivel a keresőjét is megnövelték (állítólag 30D-hez közelálló méret), de ilyen helyzetekben nem illik vakuzni és egy alkonyatkor az ISO 1600 igencsak kevés lehet szoció/riport/streetfotózni, még nagyfényerejű objektívekkel is.