• Ren
    #94
    Nem hibás a megnevezése, hivatalosan F-35A, B vagy C. Az F prefix érvényes a vadászbombázókra is (Pl F-4, F-16, stb). Az F/A amúgy hivatalosan nem is létezik (nem lehet benne /), bár a Hornetnél ez az elterjed megnevezés (A DoD-nál hivatalosan FA-18). A Hornetnél amúgy emberi hülyeségből lett ez a prefix. Elvileg két verzió lett volna, F-18 és A-18, de végül egy gépbe gyúrták a kettőt. A haditengerészeti csapásmérő pilóták (akik az A- szériás gépeket repülték), viszont nem akartak egy F- jelü gépen repülni, az AF ellen a vadászpilóták tiltakoztak, így lett végül FA vagy F/A. Az F-22 is futott egy darabig F/A-22 néven, ott az volt az ok, hogy mikor a program pénzelése veszélybe került, akkor ezzel a névvel akarták azt kihangsúlyozni, hogy nem csak vadászgép, hanem csapásmérésre is képes. Szerencsére aztán visszatértek szabványos elnevezéshez. Amúgy az F-35 is kilóg a sorbol, ugyanis elvileg F-24-nek kellene lennie. A miértekre több teória is van, szvsz a legérdekesebb az, hogy azért lett F-35, mert hivatalosan F-25 lett volna és akkor felmerült volna a kérdés, hogy hol az F-24. Összeesküvés elmélet rulz :)