• halgatyó
    #3
    Bárcsak igazad lenne, de én nem vagyok ennyire optimista. Legalábbis a Magyrországi példák (tapasztalatok) miatt. A kiadóipar szimpátiája pénzt jelent, míg 100ezer ember szimpátiája csak némi plussz sajtóköltséggel közömbösíthető, elensúlyozható szavazatokat.

    Az ottani rendszer alapjaiban ugyaz, mint itt nálunk, csupán több ideje volt "becsiszolódni". A jelöltek (mögött álló érdekcsoportok) optimalizálják a szavazatszerzést a lehető minimális (reklám) költségek és a lehető legtöbb szavazat között. Nyilvánvaló, hogy az optimális helyzet az, ha +0,1%-kal nyerik meg a választást a másikkal szemben, mert így elkerülték a felesleges reklámkiadásokat.

    Egy tisztességes választáskor, amit elveikhez hű politikusok rendeznek, gondolkodó és tájékozott emberek között, nos akkor az emberek programokra szavaznak, és az eredmény jelentősen különbözhet az 50,5 -- 49,5 % szavazataránytól. De sajna ilyen választás Amerikában elég régen lehetett.