shabba#7
Opcionális díjfizetés esetén ebben nem lenne üzlete a kiadóknak. Az összes korábbi hasonló felvetés, akár a francia akár a finn, akár más felvetések is mind arra épültek hogy kollektív, minden netelőfizetőt érintő befizetés lenne. Hisz ha nagy a befizető tömeg akkor lehet olyan viszonylag olcsó díjat hozzárendelni, ami még nem elriasztó mértékű.
Ha opcionális lenne szerintem az előfizetőknek ha tizede fizetné az már jó aránynak számítana. A a fenti példa esetén csak évi 36 millió font lenne. Ez gyanítom töredéke, talán ötvened része sincs annak a bevételnek amit a kiadók a jelen, által kritizált rendszer mellett is elérnek.
Egy új rendszer csak akkor érné meg a kiadóknak, ha azzal több pénzhez jutnának mint a jelenlegi rendszerben, és olyan növekedési potenciál lenne benne ami hosszútávon ezt akár további növekedést hozna. Ne nézd őket hülyének hogy szándékosan arra törekednének hogy a bevételeiket minimalizálják. Minden profitorientált vállalkozás bevétel és profit maximumra törekszik, ez a kiadókra ugyanúgy igaz.
A kiadóknak az a lényeg hogy meglegyen egy adott bevétel összeg, amit most is elérnek és ami egy célként kitűzött főösszeg, mondjuk 1 milliárd font. Ha van kollektíven 15 millió netelőfizető aki befizet, akkor havi 5.5 font elég a célbevételhez. Ha opcionális lenne és csak tized ennyi befizető lenne akkor 55 fontot kellene kérni a célösszeghez. Az meg már olyan magas lenne, hogy senki nem fizetné opcionálisan. Ha viszont kollektív a befizetés és az összeg még nem riasztó mértékű és megmarad mellette az előfizetőszám növekedés akkor két forgatókönyv lehet. Vagy elteszik zsebre a többlet bevételt a kiadók vagy megmarad a kitűzött célösszeg és visszaosztva a nagyobb előfizetőszámra, még kisebb többlet költséggel is megelégednek.
Ez addig amíg egy tolerálhatóan kis összeg, addig működőképes lehet, ha viszont túl nagyra nő akkor visszafelé fog elsülni. Az a gond hogy a zenei cégek 2 fonttal lehet megelégednének, de jönne még melléjük vagy fél tucat másik típusú kiadó is és ők is tartanák a markuk, az meg már túl sok lenne. Azt meg a kiadók nem fogadnák el hogy 2 fontba férjen bele bármilyen tartalom, ne csak a zene. Mert a sok tartalomtulajdonos között szétosztva ez az összeg nem érné el azt a bevétel szintet amit a jelen rendszer mellett is elérnek.