• DanyyX
    #138
    Gondolom nem értetted mire céloztam...

    Kell inverter, hiszen azzal oldják meg. Mutass nekem MW-os DC motort :D

    Amúgy érdekesen nézne ki egy motor-generátor (aminek lényegesen nagyobb a vesztesége/karbantartásigénye/kopása) mint egy transzformátornak, ráadásul a hálózatra induktivitásként csatlakozik és máris buksz a szállítási hatásfokon. De mondom a motor-generátor átalakítók nem az DC/AC átalakításra lettek kitalálva és nem is használják őket ezen a területen.

    Javaslom azért nézz utána annak is, amit írsz. Én elosztóhálózatról beszéltem. Annak jellemzője, hogy leágazásokkal, elosztóállomásokkal van kapcsolatban, viszonylag rövidek a pont-pont távolságok (10km-ekben mérve persze) és általános gyakorlat az egész világon a transzformátorok használata, mióta az fel lett találva, illetve Tesla bebizonyította hogy a váltakozó áram azon a feszültségszinten sokkal kisebb veszteségek mellett szállítható mint az egyenáram.

    Szerinted egy erőművi méretű motor-generátor átalakítóból több darab a kiszolgáló egységekkel együtt hányszorosára növelné a jelenlegi egyszerű karbantartást alig igénylő (tudod, mechanikus alkatrész nincs...) transzformátoros állomások méretét és költségét? Abban a pillanatban buknád el az összes esetleges előnyt.

    A HVDC lényege abban rejlik hogy nagy távolságon és nagy feszültségszinten már gazdaságosabb mint a váltóáram. Pont a nagyfeszültségű váltakozóáram és a hálózat kapacitív reaktanciájából eredő veszteségek miatt. De kisebb távolságokon és a 400/250 vagy a 600/400kV-os feszültségszinten, nem több ezer kilométeres távolságokon a váltakozó áram sokkal olcsóbban egyszerűbben szállítható...