• L3zl13
    #23
    Az akksicserét még mindig hülyeségnek tartom. Míg az akkori autók teljesítményéhez elég volt egy kissebb akksi, a jelenlegi, vagy még inkább a 2. VH-tól közel napjainkig terjedő időszakban használt autókhoz igencsak nagy tömegű akkumlátorok kellettek volna. Ezek cseréje nem éppen egyszerű dolog.

    A benzin egységnyi tömegre vetített energiasűrűsége legalább 50-szerese az akkumlátorokénak és több mint 1000-szerese a kondenzátorokénak. (Az EEStor Ultracap állítólagos teljesítményét most hagyjuk, de az is "csak" a korszerűbb akkumlátorokkal versenyképes.)
    Nem csoda, hogy még 30-40%-os hatásfokkal is sokkal hatékonyabbak a belsőégésű motorokat használó autók. És az ebből származó logiszikai előny szvsz mindenképpen a benzines autók javára döntött volna, tehát nem csak egy egyszerű külső körülményen múlott, hogy most a benzines autók vannak túlsúlyban.