• TheCow
    #139
    Nem akartam szándékosan kiforgatni, sajnálom ha így ment át.

    A reklámot tiltani (ha van rá technikai-jogi stb. lehetőség és igény) mindenkinek saját ügye, ez a része teljesen rendben van. Bármikor kimehetsz a szobából ha reklám van, átlapozhatod a hirdetést az újságban stb. Max a neten ez inkább aktív mint passzív szerepbe hozza az embert. Nem szeretném a spammelőket és bannertemetőket védeni.

    Visszatérve azonban a "társadalmi haszontalansághoz", amivel továbbra sem értek egyet, ha a tartalmat előállítók és ebből megélők (legyenek cégek, vagy emberek) nem szolgáltathatnak reklámot, akkor ki fogja megfizetni az ő munkájukat? Az egyértelmű, hogy egy-két kivétellel (pl. HBO) ezek nem az előfizetési díjból működnek. Mondjuk eltűnne az összes újság, TV csatorna, rádió, internet oldal aki MIND a reklámból él.

    Valószínűleg létrejönnének a helyükön újak (pl. legyenek blogok, vagy hívjuk bármi egyébnek) de egy bizonyos méret felett ezek ugyanúgy csak üzleti alapon tudnak működni (kivéve a szamaritánusokat, jótékonysági szervezeteket, és az altruista időmilliomosokat) és csak visszatérnénk a kiindulási helyzetbe, max nem index-et meg google-t nézne a többség. Mondjuk, hogy ezek az elején honnan szednék a híreket, az egy jó kérdés (egymástól lopkodnák?), vagy ki közvetítene professzionális módon, teljesen átfogóan, felépítve, megszerkesztve egy sporteseményt, kultúrális rendezvényt, stb-t. ahol van mondjuk 100 helyszín (a nézők mobiltelefonnal meg PDA-val?) -> Igen, írhatok pl. konferencia blog-ot és ennek is megvan a maga létjogosultsága, de ha profi módon teszi ezt valaki, azt csak a saját (szabad)idejéből tudja feláldozni, amikor nem dolgozik (mást). Ha meg ez a munkája, akkor szeretne feltételezhetően ellentételezést kapni érte. Egy bizonyos méret felett képtelenség átlátni mindent, és sajnos lehet 1 vagy 10 jó blogger, de ha mondjuk 1 000-en szerkesztenek valamit, ott már óhatatlanul is bekerülhet olyan tartalom, ami nem üti meg az elvárt színvonalat Lásd a nagyon jó videók a YouTube-on vs. a rengeteg szemét. Vagy a Wikipedia körüli botrányok, ami nem von le semmit a kezdeményezés értékéből és nemes céljaiból, csak egyszerűen rávilágít az emberi természet gyarlóságára. Meghamisított személyiségek, bejegyzések, viták a szerkesztési elvekről, hierarchiáról a tényleges szerkesztés helyett, stb. Érdekességképpen, a felhasználók 2 százaléka állítja elő a tartalom 70%-kát! (az angol nyelvűben)

    Illetve, hányan nem használnak egyáltalán Google-t elvi alapon, ami szintén a PPC hirdetésekből tartja el magát és jelenleg bőszen vásárolgatja az egyéb csatornákat?

    Vagy ott van pl. a ted.com, amit egy privát nonprofit alapítvány működtet és a BMW támogatja, de baromira nem zavar amíg ingyen hozzájuthatok, minőségi előadásokhoz, érdekes emberektől, akiket valószínűleg soha nem hallhatnék Magyarországon.

    És igen, a reklám befolyásolja a tudatot vagy akár a tudatalattit, nem feltétlenül csak a "buta" emberekét, ez tény.