• Penge4
    #137
    "ez itt ok-okozati összefüggés lenne?"

    Olyasmi, de nem konkrétan, inkább közvetetten. De ezt a részét lezárom, mert kiforgattad a szavaimat a melóssal kapcsolatban is.

    "Másképpen, explicite azt kijelenthetjük ezek szerint, hogy a haverra nem hatnak a reklámok?"

    Na akkor kurvarészletesen és tömören leírom: A boltok polcain nem várom el, hogy fehér dobozokon fekete félkövér felirattal legyen rajta a márka. Ugyanúgy használhatják a "ilyen olyan tisztítóhatás" meg "természetes eredeti aroma" és hasonló marketingszövegeket DE akkor azért megyek a boltba, hogy vásároljak, tehát átnézek mindent. Az elején lehet, hogy sokáig fog tartani, de egy idő után meg lehet szokni. Később, meg ha esetleg változik, akkor amikor legközelebb megyek: Jéé, megváltozott annak az xy-nak a címkéje, ami a múltkor szar volt. Na kipróbálom megint.

    "Érdemes ezt elmagyarázni egy háziasszonynak, vagy egy egyedülálló anyukának, aki mondjuk nem tud senkit elhívni magával vásárolni. Ja, hogy ő nem tudja mi az a kontrasztarány meg válaszidő."

    Ehh wazze, a legtöbb férfi meg nem tudja, hogy az akármilyen kajához mennyi cukor kell, arra hagyatkozik, amit leírnak, aztán jól elbassza, mert kispórolt szar minőségű cukrot vesz. És gondolom élelmiszert gyakrabban és rendszeresebben vesz az ember, mint plazma TV-t. Amúgy meg ott is ott alatta a leírás, de mikor láttad egy reklámba, hogy elmondták volna, akár csak nagyvonalakban, hogy mi az a válaszidő, vagy kontrasztarány?

    "Ez ugyancsak azt feltételezi, hogyha vásárolni szeretnél, akkor legyél polihisztor minden termékkategóriában, különben megszívod."

    És egy egyedülálló valaki, aki nem tudja mik ezek nyugodtan elhívhat valakit, gondolom minden embernek vannak ha nem is barátai, de legalább olyan ismerősei, akik elmennének vele. Ilyen dolgokat nem vesz minden nap az ember.

    A reklámok lényege csupán a gyenge jellemű emberek tudatalattijának megcélzása, befolyásolása.