Mondjuk érdekes lenne az a helyzet, ha szeretné az ember elvégezni a napi bevásárlást (már aki szokott ilyet) és a boltban csupa olyan terméket látna, amit még soha nem látott előtte és a nevével sem találkozott. Mondjuk lehet a cukorból megvennéd ami a legolcsóbb, de pl. az összes tejet megiszod? Jobban ízlik a Coca Cola mint a Pepsi? Az összes ásványvíz egyforma ízű? Elkezdenéd egyesével végigolvasgatni, hogy mi van benne, és végül melyiket veszed? Végigkérdezgetnéd az összes ismerősöd, meg elolvasnád az összes fórumot, hogy melyik a legjobb? Minden egyes szirszar termék esetén?
Ezt a "márkák eltüntetése" kísérletet egyébként valóban elvégezték, és az lett az eredménye, hogy az emberek órákon át bolyongtak a boltban, mire be tudtak vásárolni.
Miért olvasod az Sg.hu-t? Ez is egy márka, és urambocsá reklámozhatják is más oldalakon. Miért nem a jóskapista.hu híroldalt látogatod? (Nem dolgozom az sg-nél, a környékén sem).
Kint lenne a műszaki boltban 100 különböző plazma TV és soha egyiknek sem láttad a nevét sehol. Mi alapján döntöd el, hogy melyiket veszed? Mondjuk lehozza az X újság egy cikkben (pártatlan-fizetett, hogy döntöd el?), hogy az akármilyen kínai TV a legjobb a világon, és 20 barátod is ezt mondja (akiből mondjuk az 1-ik befolyásolja a többi 19 véleményét). Nekik elhiszed, hogy tényleg így van? (Egyébként ez is reklám, csak úgy mellékesen).
Ha a reklámban azt mondják, hogy a Philips képcső mondjuk 100 000 óra élettartamú - és erre adnak esetleg garanciát is - azt kevésbé hihető? Ha kiderül, hogy nem így van, mekkora botrány van belőle? A negatív hírek pillanatok alatt elterjednek, erre sokkal fogékonyabbak vagyunk, mint a "jóhírekre". Egy komoly cég nem nagyon engedheti meg magának, hogy hazudjon a termékről. És ha hazudik is, általában elég gyorsan kiderül -> Egyébként pedig semmit nem kötelező megvenni!
Szóval lehet, hogy "haszontalan" gondoljuk a reklámokat - és természesen van olyan is ami zavaró - de lehet nyugodtabban megveszed a "márkás" karácsonyfaizzót, mint a kínai piacon azt, ami leégeti az egész lakást, nem? Ja, vagy csak legyen olcsó, meg ingyen, mert az a király?
Egy normális reklám (márka) mögött tartalom is van, a reklám egyik funkciója hogy segítsen eligazodni az óriási választékban.
Most arra az aspektusára direkt nem tértem ki a dolognak, hogy Magyarországon miért gondolja azt mindenki, hogy "neki jár" és INGYEN? Ez valami rossz beidegződés, el kéne már felejteni, hogy az állambácsi a seggünk alá tolja a dolgokat, meg kihúz a szarból ha mi magunk nem vagyunk rá képesek.
Igen, más szempontból ingyen sokkal jobb zenét letölteni, de ennek az egész jelenségnek is számos háttér-oka van, a kiadók elhibázott finanszírozási modellje, az internet mint csatorna ignorálása, és használható értékesítési modell kidolgozása helyett fenyegetőzés, meg a felhasználók üldözése. De egyébként ha meg akarok venni egy adott Cd-t, akkor engem baromira nem zavarna, ha ugyanannak az előadónak ajánlanák egyúttal egy másik Cd-jét.
Az agresszív reklám egyébként nyilvánvalóan baromság, nem ez a megoldás. Az összes kutatásból kijön, hogy a layer-ek meg különböző felugráló szarok zavarják legjobban az embereket. -> ez már a hirdető dolga, hogy mit használ...