• halgatyó
    #114
    Meg kellene végre érteniük a reklámiparból élősködőknek, hogy minden ember pontosan azt a pénzt költi el, amit megkeres. Egyetlen petákkal sem többet vagy kevesebbet.

    Ha nem külföldi nyaralásra költöm a pénzemet, akkor ruhára, ha nem ruhát veszek, akkor hőszigetelésre költöm, vagy kajára, vagy cipőre vagy hőszigetelt ablakra vagy könyvre....
    De összességében pontosan annyit költök el, amennyit keresek.

    Ezért káros a reklám össztársadalmi szempontból.

    1.) rengeteg pénzbe kerül, sokan nagyon jól élnek belőle. Cégek alapulnak ezen az ál-iparágon, minden tárgyi eszközükkel (cég-épületek légkondival, cégautók, hosszú combú titkárnők, stb) EZT VALAKINEK MEG KELL FIZETNIE. A reklámozott termék árában.

    2.) Az emberek valós, reális szükségleteit eltorzítja, a gyenge akaratú emberek viselkedését és igényeit alapvetően meghatározza ill. megváltoztatja.
    A reklámipari kutatások eredményeit MÁS, ALJAS CÉLOKRA IS FEL LEHET HASZNÁLNI éppúgy mint a génkutatásokét, az atommmag-kutatásokét.
    És fel is használják! Ezerszer gyakrabban, mint az említett félelmetes nevű tudományokét. Naponta tapasztalom.
    Mégis az emberek nagy része nem az agybefolyásolási kutatásoktól fél, hanem a génkezelt kukoricától meg az "atomsugárzástól" ... gondolkodás nuku.

    3.) Az emberek reális, jogos, értelmes szükségletei helyett irreális igényeket hoz létre. A kielégíthetetlen igények, a soha meg nem valósuló álmok súlyos hatással vannak a személyiségre. Ennek társadalmi kárát egyre sűrűbben tapasztalhatjuk, hadd ne fejtsem ki.

    4.) A reális, valós szükségletek és a józan mérlegelés helyébe lépő igények és fogyasztás a környezet szennyezésében is szerepet játszik. Meglepő, nogy nem hallom a "környezetvédők" ilyen irányú igyekezetét! A reklámipar ellen kellene leginkább fellépniük, ehelyett az atomenergia ellen, a géntechnológi ellen, az autózás ellen, stb. lépnek fel.
    Ál-környezetvédelem ez, operett-fajankókkal.

    5.) A reklámipar tartja el az internetet? Sok ember számára ez a látszat. Valóban, ha nem tolonganának a pofánkba a reklámok egyes portálokról, akkor bizony fizetni kellene értük. DE VAJON NEM FIZETJÜK MEG más téren? Dehogynem. A reklámozott termnékek árában bennevan a teljes internet ára, benne van a reklámterjesztési költség, benne van az adserveradverticum kifejlesztési költsége, és a reklámiparból igen jól megélők fizetése, cégautója....
    Én azt állítom, hogy a reklámipar ugyanúgy eltorzítja a gazdasági viszonyokat, mint a szocialista állami támogatás. Valahol sokszoros árat fizetünk azért, hogy LÁTSZÓLAG ingyen internetezünk.

    Összefoglalva: a reklámipar össztársadalmi szinten káros gazdaságilag, erkölcsileg, kismértékben egészségileg, és amire nincs kifejezés: társadalom-össz-agyilag (na erre találjon valaki egy szót)
    (Ez utóbbi mondatból látszik, hogy mekkora hatalom van annak a kezében, akik az emberek közötti kommunikációt, a nyelvünket, a szavainkat, kifejezéseinket a kezében tartja! Ez talán fontosabb tanulság, mint az előző 4 hozzászólásom)