llax#28
Nagyobb lenne. Csak gondold el hogy a nagy tartályból táplálkozó 3 SSME (főhajtómű) az össz tolóerőnek 17,5% adja. A többit a két SRB.
A teljes STS rendszer tömege és tolóereje közel áll a Saturn-5 rakétáéhoz. Az folyékony hajtóanyaggal ment. Az első fokozatnál 10m átmérő, 110m magasság, ehhez képest az STS rendszer "apró" méretű...
Nem lenne semmi baj a szilárd hajtóanyaggal, csak más konstrukciójú rakéta kellene. Ha egy darabból állna, akkor a Challenger ma is repülne (hasonló átégés előtte és utána is volt több esetben is, csak az nem érintette a nagy hajtóanyag tartályt)... Viszont egy darabban nem tudják a szállítását megoldani, na meg költséges lenne újat fejleszteni...
De ugyanúgy költséges lenne folyékony hajtóanyagú hajtóművet fejleszteni. Csak azt nézd meg, hogy az utóbbi 25 évben az amerikaiak nem igazán fejlesztettek olyat, hanem többségében a Pratt & Whitney által, orosz licensz alapján gyártott hajtóműveket használnak... A fejlesztés alatt álló Ares I rakétájuk (a szintén feljeszés alatt álló Orion személyszállító űrhajó hordozója) első fokozata tisztán szilárd hajtóanyagú lesz...