savior#40
en 1-1,5 eve vettem a gepet majdnem 200k forintert(plusz monitor). akkor futott is rajta minden kiralyul. viszont az idei jatekoknal mar abszolut nem teljesit jol. kb ilyen beallitasokkal mentek jol: stalker kozepes grafika, colin mcrae: dirt minimum grafika, call of juarez min-kozepes grafika, titan quest kozepes graf...
tehat szuk 1 ev volt amig max grafikaval tudtam jatszani(ez se azt jelentette, hogy minden a maxon, mert mar ekkor volt ahol nem ment a 8xaa meg ilyesmi), utana pedig szuk 1 ev amikor minimum es kozepes beallitasok kornyeken mennek a jatekok, utna pedig min beallitas vagy meg ugy se fut jol.
es az igazan gepigenyes jatekok meg hatra vannak. pl crysis, bioshock... ezekhez mar kellene venni 2 magos procit, +1gb ramot, dx10 videokartyat, lehet uj tap is kellene, es ez mar szinte egy uj szamitogepet jelent. persze el is adhatom a regi alkatreszt, igy a 45k-ert vett procimat mondjuk 10k-ert, meg a videokartyam is er most egy tizest. azaz masfel ev utan megint rakellene szanni ~100k-t, hogy a most megjeleno jatekok fussanak kozepes-max beallitason. ha szorzok/osztok akkor ez evente 100k forint befektetest jelent durvan a szamitogepbe a jatekok miatt. egy konzolt meg tudok venni 100-150k-ert, es 3-5 evre boven jok. jatekok pedig meg ennel is tovabb jonnek ki rajuk, csak ekkor mar lehet erdemes valtani