kvp#12
"ehhez képest pl a windows ce helyből RTOS."
A wince is csak time sharing rendszer. A hard realtime rtos kategoriahoz hozzatartozik az orajelre pontosan kiszamithato valaszido es a garantalt idoszeletek biztositasa.
"Az meg már csak hab a tortán, hogy itt semmi szükség RTOS-re,"
Azert az osek rendszer tartalmaz olyan modulokat is mint pl. gyujtasvezerles. Itt _szukseg_van_ nagyon pontos valosideju mukodesre es magas szintu megbizhatosagra. (ez egy low level os, nem interface szintu) A .net hasznalatarol csak annyit, hogy ha egy kritikus pillanatban kezd el futni a szemetgyujto algoritmus, akkor az nagyon komoly kovetkezmenyekkel jarhat. Egy jo hard real time felulet nem is fogal le vagy szabadit fel memoriat mukodes kozben (foleg nem implicit modon, mint a java vagy a .net), hanem minden fixen be van huzalozva, beleertve a gui-t is, es a rendszer soha nem fogyhat ki az eroforrasokbol es soha nem futtat korlat nelkuli ido alatt futo algoritmusokat. (tehat minden fuggveny fix min. es max. vegrahajtasi idovel rendelkezik)
A szorakoztato elektronika lehet barmilyen mas hardver is, amerikaban ez tobbnyire egy slimline ps2 szokott lenni (dvd lejatszo+jatekok+internet), viszont a kritikus vezerlesi funkciokat jelenleg nem lehet egyetlen mai altalanos celu rendszerre sem rabizni. A feladathoz legkozelebb talan a qnx van, ami egy soft realtime rendszer grafikus felulettel. (viszont a komolyabb feladatokra tovabbra is hard realtime kell) Ki az, aki a legzsakok bekapcsolasanal meg meri kockaztatni, hogy egy par masodpercet kessenek, mert az os eppen szemetet gyujtott a ram-bol?