#30
Ps2 konkurenciái:
Dreamcast, előbb indult, általában gyengébb hardver de jól sikerült online rendszer (az X gyak átvette), beépített modemmel, nagyobb video ramja is volt és textura tömörítést is alkalmazott, olyan címek mint Shenmue, MSR (amit ma PGR-ként ismerünk az X-en), az első időszakban a PS2 játékok gyak rondábbak voltak. Nagyon csúnya marketing háborút vívtak egymással.
Gamecube: habár nem annyira hájpolták, de a hardvere valszeg nem volt gyengébb mint a PS2-é, grafikailag talán még fejletteb is, a rahedli Nintendó böszmeség mellet, olyan exluzívok is ráköltöztek mint a SW Rogue Squad. a Nintendó táborra biztos számíthatott, de valahogy még sem sikerült onnan kitörnie.
Xbox: miután a Sony beszolt, hogy a PS2 minőségével már a PC-s játékipart is befenyegeti a M$-nél kiadták a parancsot, hogy az X-nek mindenben legalább 2X olyan erősnek kell lennie mint a PS2, ami talán a CPU-t leszámítva össze is jött. Az online rendszer gyak a Sega rendszerére épült, és vásárló közönséget és az exkluzívok nagyrészét szintén átvette. A M$ szinte kimeríthetetlen pénzügyi háttérrel támogatta a projektet. A prerend videók/képekkel történő beetetés művészete is nagyjából az xboxhoz köthető.
Azért volt itt konkurencia rendesen!!!
Amúgy most valszeg teljesen más stratégiát alkalmaznak, sokkal hosszabb távra terveznek, és jelenleg a PS3 a legerősebb hw a piacon, nem kell egyéb módon lekenyerezni a vásárlót. Valóban megváltozott a piac, kibővült, és "hála" az internetnek sokkal hisztérikusabban reagál minden behatásra. De ha erős a nethez kapcsolódó infrastrukturát épít ki a Sanyi (Home), akkor valszeg nincs mitől tartania.
Amúgy 5 év múlva nem csak újgazdagéknál lesz HDTV a gyerekszobában, lévén pl hogy a hagyományos műsorszórás addigra szinte mindenhol leáll!
A legújabb engineket egyelőre megírják a PS3-ra, és tendencia szerint egyre jobban kitolódik, egy egy generáció élettartama. A köv generáció 4-5 év múlva valszeg tényleg nem fog PS3-ra elkészülni, de kb addigra a PS3-is gyerekszoba konzol lesz!;)