• kogasom
    #5
    Szerinted milyen platformon készült pl. a Shrek 3? Ha már a profitorientáltságnál tartunk. Megsúgom: linux. Konkrétan Maya-val, ami windows mellett hiatalosan ki van adva min. 4 linux disztribre, a renderfarmról nem is beszélve. Alternatív platformok, játékok: Az id software a legújabb technológiáit mac konferencián mutatta be, ezzel párhuzamosan pár népszerűbb játékát kiadtác macre. Egyébként pont ma olvastam egy érdekes cikket egy fejlesztőtől, amiben töbekközt kitért erre, hogy a mac elég vonzó platform, az openGL-el együtt, és mellékesen ha már openGL-t használ a játék motorja, csak egy kis lépés, hogy kiadják natívan linuxra (lásd pl. quake4).

    Summázva: A kereskedelmi felhasználók körében is terjed a linux, és már vannak rá kereskedelmi programok (Maya 3D) (nagy számításigényű clustert többnyire azzal lehet megcsinálni). Játékok terén pedig kezd inogni a Windows. A Vista sem dobott akkorát (sőőőt, visszadobott), hogy amiatt maradjanak.

    Ui.: Az pedig hogy vitualizációt használnak, érthető: aki webfejlesztget, annak sajnos nem elég ha rendes böngésző alatt működik a kód (ff), figyelni kell azokra is, amik nem szabványosak, és ha az ember nem windowson fejleszt, akkor kénytelen egy másik gépet, a mai időkben virtuálisat tartani.