• ensomhet
    #27
    Én a kiadók szerepét leginkább abban láttam, hogy tudták nyomtani a zenekaraikat (minőségtől függetlenül), el tudták érni, hogy a sok reklám miatt sokan megvegyék. Ezen kívül régebben egy-egy úgymond sztár banda lemezfelvétele kurvasok pénzt felemésztett, pl a Korn Untouchables albuma felvétele során minden egybevetve 4 millió dollárt pazaroltak el. Szerintem ez az irreális. Egy zenekar érkezzen felkészülten a stúdióba, nyomja fel az anyagot 2-3 hét alatt, 1 hét keverés, maszter, aztán kész. Ebben is halad a technika, rövidesen - kellő szakértelem mellett - bárhol lehet úgymond profi hangzást kreálni. És akkor még nem is szóltam az elektronikus zenékről, amiket tényleg simán lehet otthon hegeszteni.
    Mindezek mellé jön majd a net még szélesebb körben való elterjedése, s végül valószínűleg eljutunk oda, hogy a kiadó a mostani formában megszűnik, vagyis inkább a zenéhez társuló cuccok (póló, pulcsi, bögre, toll, egyéb szemét), valamint koncertszervezés lesz a feladata. Előbb-utóbb be fogják látni, hogy lemezeladásból egyszerűen nem fognak bevételhez jutni, mert minek megvenni, ha ingyen is egyszerűen hozzá lehet jutni. (Ez alól kivétel az, ha valaki a pénzével tényleg szeretné támogatni, elismerni a számára kedves előadót, formációt.)