• halgatyó
    #106
    Olyan dolgokat vonsz egy kalap alá, amik nem tartoznak össze. Ez napjaink sajtójának is kedvenc módszere.
    A bevételcentrikusság és a levegő használata két különböző dolog.

    A bevételcentrikusságról meg a gazdasági "liberalizmusról" sokat lehetne írni, de az egyre inkább tapasztalható, hogy mostanában a gazdasági, politikai és az ezekkel összefüggő ideológiai tendenciák egy szűk csoport gazdasági érdekeit és mérhetetlen hatalmát szolgálják.
    Mostanában pont olyan tendenciák láthatók,
    hogy a hatalom (helyi, azaz önkurmányzatok, országos és azon kívüli egyaránt)
    a bevétel növelését a dolgozó középosztály életminőségének a rontásával próbálja megoldani (off példák ezrei)
    és ehhez a környezetvédelem jelszavait használja fel, amit a sajtó segítségével nyomat az agyunkba ezerrel

    Másik témakör a légkör használata meg a köbcentik.
    Ha a légkör használatát akarod kiszámolni, akkor nem az autók köbcentijéből kell kiindulni (a legtöbb autó a napnak csak kicsiny hányadában működik) hanem az emberiség szén, gáz és olaj felhasználásából.

    A Föld légkörének össztömege kb 5*10^15 tonna (ejtsd: öt-ször-tíz-a-tizenötödiken tonna) ez könnyen kijön, a kb 500 millió négyzetkilométer felszín minden négyzetcentimétere fölött 1 kg-nyi levegő van (ezért van 1 atmoszféra nyomás a felszínen)
    Ebből 20%, azaz 10^15 tonna az oxigén.

    Az ipari forradalom óta a légkör CO2 koncentrációja -- elcsépelt adat -- 350 ppm-ről 420 ppm-re nőtt, a különbség 70 ppm. A ppm (parts per million) részecske darabszám arányt jelent, súlyszázalékban ez kissé eltérő, mivel az oxigén molekulasúlya 32, a CO2-é pedig 44. Ám 1 db O2 molekulából 1 db CO2 molekula lesz, tehát a ppm oxigén fogyásból ugyanannyi ppm CO2 növekedés lesz.

    Tehát: a légkör oxigén koncentrációja durván 200ezer ppm, ebből elfogyasztottunk (?) kb. 70 ppm-et. Ebben minden bennevan, a vaskohászattól a földek szántásán keresztül az erőművekig. A közlekedés részaránya a teljes energiafogysztásból nem több 10%-nál még az iparilag fejlett országokban sem.

    Vagyis nem igaz hogy a légkör minden köbcentimétere keresztülment egy autó hengerén. Demagógia!