kvp#8
"A mesterséges intelligencia fejlesztéssel kapcsolatban vicces anekdoták is napirendre kerültek: a játékban a vékonyabb fákat a játékos kivághatja és fel is markolhatja, sőt álcának használhatja. Mikor ezt a feature-t beépítették a játékba, akkor rájöttek, hogy az egyébként okos látó-halló-gondolkodó AI nem tud mit kezdeni azzal, hogy egy bokor szép lassan mozog felé az út közepén."
Ez igy mellebeszeles. A mai jatekok nem a kepet elemzik, nem 'latnak', hanem ismernek minden objektumot es csak a szabalyrendszer tartja vissza oket attol hogy atlassanak a falakon vagy a palya tulso vegen is kiszurjak ha a jatekos elovesz egy targyat. Ezt a szabalyrendszert vettek eloszor tul szimplara, es csak siman letiltottak az altcazott jatekos eszrevetelet. Ezt kellett tovabbfejleszteni ugy, hogy az mi megfeleloen reagaljon a mozgasra, a terepre (pl. uton nincs bokor) es egyebekre. Ez meg mindig csak egy szimpla szakertoi rendszer aminek az erzekeleset szandekosan korlatoztak. Ugyanezeket a korlatokat oldjak fel a kulonbozo wall hack-ek es autoaim-ek is. (tehat az mi is csalhatna, de ha jo a jatek nem teszi)
ps: En a teljes fizikara epulo engine-eket varom, ahol minden targy fizikai szinten van szimulalva. Ennek az extremebb valtozata atomi szinten szimulal, itt mar nincsennek fix limitek csak altalnos fizikai szabalyok. Persze egy sikeres jateknak nem kell elethunek lennie, lasd pl. pacman, tetris vagy modern peldakent a geometry wars.