Alfa Of NS#15
"Előadásában egy egyszerű felosztással Boza Lajos (Black Hole Entertainment) négy részre osztotta a játékosokat. Vannak akik a közösségi szituációkat keresik, szívesen alapítanak klánokat, vannak akik a legjobbak akarnak lenni, individuálisak, de versenyezni akarnak, vannak akik trófeákat gyűjtenek és van aki csak kikapcsolódni akar. Természetesen egy játék fejlesztésekor nem csak azt kell eldönteni, hogy milyen műfaj legyen, milyen platform, hanem azt is, hogy ki legyen a célközönség.
Nem lehet középre lőni, mert akkor senkinek sem fog tetszeni, hanem eredményesebb, ha az egyik negyedbe helyeződik a játék. "
A Starcraft és a Counter-Strike készítöi ilyenkor eleresztenének egy sanda mosolyt.
Meg lehet úgy csinálni egy játékot, hogy népjáték is lehessen meg profiknak is jó legyen, csak akkor rá kell száni az időt és úgy kialakítani a szabályrendszert, hogy egyszerüen is lehessen játszani, de az utolsó fűszálat is kihasználva lehessen komolyabb stragiéval is küzdeni. Persze pl tetris-re ez nem vonatkozik...